Senaste nytt

Avis (Generell diskussion)

Har hyrt en AVIS-bil via SAS-webben. Där står det "Fri avbokning". När man vill avboka så säger AVIS-web att "man måste kontakta resebyrån för att avboka". På SAS-web eller SAS-app finns inga spår av hyran. I AVIS-app saknas också möjlighet att avboka.
Någon som har tips på hur man ska göra? Verkar lite väl yxigt att ringa SAS-kundtjänst med allt vad det medför.

Har hyrt en AVIS-bil via SAS-webben. Där står det "Fri avbokning". När man vill avboka så säger AVIS-web att "man måste kontakta resebyrån för att avboka". På SAS-web eller SAS-app finns inga spår av hyran. I AVIS-app saknas också möjlighet att avboka.
Någon som har tips på hur man ska göra? Verkar lite väl yxigt att ringa SAS-kundtjänst med allt vad det medför.
Har du mailet med bokningsbekräftelsen?
Klicka längst ner på hantera bokning.
På sidan som öppnar får jag upp bokningen med varningstext i en gul ruta. I rutan finns en länk som leder till en engelskspråkig Avissida. Där kan jag ändra eller boka av.

Har du mailet med bokningsbekräftelsen?
Klicka längst ner på hantera bokning.
På sidan som öppnar får jag upp bokningen med varningstext i en gul ruta. I rutan finns en länk som leder till en engelskspråkig Avissida. Där kan jag ändra eller boka av.
Kanoners! Inte helt intuitivt. Tackar!

Någon som vet var man kan se om sitt Avis Preferred är kopplad till sin SAS Eurobonus.
Jag skickade in önskemål om koppling för över 1 vecka sedan. Fick svaret härunder. Men kan fortfarande inte se att de är kopplade någonstans.

Dear Customer,

Please be informed that your request has been completed as per the online form you have submitted. The change will be visible in 2-3 days in our systems.

If you need further assistance or experience any issues, and you would like to speak to an ABG Representative, please check your local ABG Group Website 'Contact Us' page.

Den 22 november hyrde jag en bil, idag kom poängen in. Vet inte om någon sätt mina mejl, skickade 2-3 st till Avis, men kanske något i deras system som släppt?

Toppen