Senaste nytt

Avis (Generell diskussion)

Har nog försökt både claima bonuspoäng och antal uthyrningar (för behållen status) 2-3ggr senaste året i flertalet olika formulär och olika mailadresser. Dock ingen lycka ännu. Fortsätter endast hyra via dem för perks på högsta nivå...

Erhöll 500/250 poäng för senaste hyran. Förstår inte hur dom lyckas då ordinarie poäng är 1500/750. Skulle ha varit 3000/1500 enligt gällande kampanj.

Abdikerat från SAS till BA och ska nu börja planera mina första tjänsteresor. När det gäller hyrbil med Avis, får jag bäst avkastning om jag bokar direkt via Avis och knackar in mitt BA nummer, eller blir det bättre genom BA’s portal (5 Avios/£)?

Har någon stött på patrull att få poängen när ni bokat via BA pga namnet ej stämmer överens mot Avis? Får nämligen inte in mitt mellannamn hos Avis..

Får man automatiskt free extra driver när man bokar via SAS? Googlade lite och hittade något om en kupong man behöver visar upp men kupongen gick ut sista december 2025?

Fråga om en befintlig bokning.
Har en bokad bil som skulle hämtas upp idag vid 11.
Pga ombokning (inställt flyg) så kommer vi dit imorgon efter 11 istället.
Kommer jag få problem att hämta ut bilen?

Har försökt kontakta AVIS men de jobbar inte helg.
Har försökt ringa det lokala kontoret (Malaga flygplats) men där är det telefonsvarare som hänvisar till appen.
Appen säger att jag ska ringa det lokala kontoret.

Får man automatiskt free extra driver när man bokar via SAS? Googlade lite och hittade något om en kupong man behöver visar upp men kupongen gick ut sista december 2025?
När jag bokade i december så stod det uttryckligen att extra förare ingick. Det står inte nu så jag gissar att det var ngt erbjudande då.

Så här står det på Sas hemsida under hyrbilar när man klickat sig vidare till Avis kampanj sida. Hur vidare det är aktuellt fortfarande kan man ju alltid spekulera i och med att det är SAS IT som har hand om hemsidan..
Skärmavbild 2026-01-07 kl. 02.41.13.png

Har haft Avis President Club i typ 3 år via Amex Platinum. När jag loggar in på Avis står det att min President Club går ut i mars.
Jag har aldrig hyrt med Avis hittills men kommer troligen att göra det till hösten.

Blir man automatiskt förlängd när man har Amex Platinum eller måste man tillslut kvalificera sig på riktigt?

Toppen