Senaste nytt

Avis (Generell diskussion)

Någon som vet hur jag enklast kan uppgradera mig till President's Club utifrån SAS EBD? Hittar inget kontaktformulär eller epost.

Har bokat en bil från Avis i Miami (MIA), men funderar på att boka om då jag helst slipper ha med bilen till south beach pga dyr parkering några dagar och hämta upp den lite senare på resan.
Ska statusmatcha EBD mot Avis President, och undrar om man riskerar att missa någon go uppgradering om man väljer att hämta bilen på Loews på Miami Beach istället för ute på MIA?

Har bokat en bil från Avis i Miami (MIA), men funderar på att boka om då jag helst slipper ha med bilen till south beach pga dyr parkering några dagar och hämta upp den lite senare på resan.
Ska statusmatcha EBD mot Avis President, och undrar om man riskerar att missa någon go uppgradering om man väljer att hämta bilen på Loews på Miami Beach istället för ute på MIA?

Svensk President's Club-medlem ger inga officiella uppgraderingar i USA. Händer att man får något ändå men räkna inte med det utan boka den bilklass du vill ha/behöver och se en ev. uppgradering som en bonus.

Någon som vet hur jag enklast kan uppgradera mig till President's Club utifrån SAS EBD? Hittar inget kontaktformulär eller epost.
Gör en sökning på ”avis statusmatch” eller liknande på forumet så får du upp lite mejladresser som du kan pröva. Har för mig att det är svårt med kontakten…

Svensk President's Club-medlem ger inga officiella uppgraderingar i USA. Händer att man får något ändå men räkna inte med det utan boka den bilklass du vill ha/behöver och se en ev. uppgradering som en bonus.
Håller med, särskilt om tanken är att göra en one-way rental från Miami Beach till MIA, då lär man man få en bil som den Avis-platsen vill bli av med.

Däremot, jag har *alltid* blivit uppgraderad när jag har bokat på stora flygplatser. På Avis MIA hade jag bokat en Large för några år sedan och fick en Jaguar F-Pace som President's. Sedan att sätena i Jaguar F-Pace är mer obekväma än i en gammal Volvo PV och orsakade enorma ryggsmärtor är en annan diskussion. :rolleyes:

Kan rapportera en datapunkt, hade en bokning 22-24/11. Den blev inte krediterad, efter x antal samtal så fick jag in poängen denna vecka.
Får ni prata med support så be dom kontakta den centrala Eurobonus-gruppen som sitter någonstans i EU. Tog ett gäng samtal innan jag fick prata med någon som gjorde det, var då det började hända lite iaf.

Hyrde bil från AVIS Boston Waterfront förra veckan.
6 dagar, AVIS Prsident's Club medlem.
Hade bokat kategori G, Toyota Crown eller liknande, då jag ville ha en lite bättre sadanklass
Vid uthämtning fick jag höra att jag blivit uppgraderad, och fick nycklarna till vad som visade sig vara en Hyundai Santa Fe med drygt 9000 mil under huven och rätt ansatt utsida.
Jag har inte superkoll på bilmodeller, och var för jet-laggad och i tidsnöd för att orka ta en diskussion där och då.
Jag misskänker att Santa Fe är en kategori F men är inte säker.
Men anser ni att jag fått en fair "uppgradering", eller bör jag ta en diskussion med AVIS om deras definition av uppgradering och kundlojalitet?

Dels är Hyundai Santa Fee en rätt trött SUW och inte en sedan, dels verkar retail price för en Toyota Crown ligga drygt 100.000 kronor dyrare.

Vad säger ni? Saknar jag bara bilkoll, eller har jag fog för irritation?

Hade bokat kategori G, Toyota Crown eller liknande, då jag ville ha en lite bättre sadanklass
Vid uthämtning fick jag höra att jag blivit uppgraderad, och fick nycklarna till vad som visade sig vara en Hyundai Santa Fe med drygt 9000 mil under huven och rätt ansatt utsida.
Jag har inte superkoll på bilmodeller, och var för jet-laggad och i tidsnöd för att orka ta en diskussion där och då.
Men anser ni att jag fått en fair "uppgradering", eller bör jag ta en diskussion med AVIS om deras definition av uppgradering och kundlojalitet?

Dels är Hyundai Santa Fee en rätt trött SUW och inte en sedan, dels verkar retail price för en Toyota Crown ligga drygt 100.000 kronor dyrare.

Kan bara nämna att Waterfront kan vara helt galet med hyrbilar. Är det en stor convention i stan tar många modeller slut. Jag hyrde från Sixt i oktober och fick den andra siden. Uppgraderades säkert 3 nivåer till en riktigt fin BMW när jag skulle ha en enklare Nissan.

Jag tycker du ska ifrågasätta iallafall. Du kan kanske få lite kompensation.

De som jobbar i disken på såna kontor är ofta väldigt slippade och försöker verkligen att få dig att tro att du har fått speciell service. De blir ofta belönad eller straffad för kundrecensioner. Den jag hade på Sixt visste att jag var nöjd så hon gav mig sitt visitkort och rakt ut bad mig att skriva en recension på google att nämna henne specifikt.

Kan bara nämna att Waterfront kan vara helt galet med hyrbilar. Är det en stor convention i stan tar många modeller slut. Jag hyrde från Sixt i oktober och fick den andra siden. Uppgraderades säkert 3 nivåer till en riktigt fin BMW när jag skulle ha en enklare Nissan.

Jag tycker du ska ifrågasätta iallafall. Du kan kanske få lite kompensation.
Tack för feedback. Kändes ganska spontat på sättet han lade fram det att jag nog bör vara lite skeptisk. Men orkade inte ta mig ner med allt bagage och börja tjafsa där och då. Min bil var också typ den enda som stod kvar på deras område av garaget.

Låter spontant inte som en jätterolig uppgradering men om du är svensk medlem har du som tidigare konstaterats inte "rätt" till uppgradering i USA så jag hade varit nöjd ändå. :)

Toppen