Har haft AVIS som favorituthyrare tillsammans med Sixt men nu har vi två gånger råkat ut för märklig behandling.
Nu senast hyrde vi bil en vecka på Malta som Preffered Plus (genom AMEX) bokade en liten bil, Peugeot 205 1.2.
Fick ut en Ford Fiesta 1.0, knappast uppgradering men tillräcklig för våra utfärder så inget att bry sig om...
Problemet dör upp när fakturan kom. Vi bokade bilen till 23.00, nu tar Avis €25 för sen upphämtning, enligt dem hämtade vi 23.25 (har själv inte koll på exakt tid).
Så man måste alltså veta exakt tid när man kan hämta annars kostar det
Varför anger man flight nr.? trodde det var för att de skulle ha lite koll på ungefär när man kom....
Förra gången vi hade problem gällde det också sen hämtning. BA var ett dygn sena till MIA, hänt tidigare och då gick det bra att ringa Avis så kunde vi hämta dagen efter med det självklara påpekat att priset inte blev lägre.
Denna gång blev bemötandet ett annat
hämtade vi dagen efter skulle hyran bli ca. $200 dyrare! De gav sig inte så det blev avbokning och Sixt istället, billigare och en rejäl uppgradering utan status
Nej Avis har verkligen halkat bort från favoritlistan hos mig....