Senaste nytt

Avis (Generell diskussion)

Har aldrig hyrt av Avis men har blivit Presidents Club med hjälp av AMEX-kortet. Såg att en förmån var att man skulle få en gratis weekend i ex. Grekland. Kunde inte se några hållhakar men hade ingen voucher, ringde Avis som sa att dels behövde man 3 hyror innan voucher, sen så hade de cancellerat den här dealen för Juli / Augusti. Är det inte fult att göra det? Vad är vitsen med Presidents Club om de ska hålla på så?
 

Homer

Medlem
Har aldrig hyrt av Avis men har blivit Presidents Club med hjälp av AMEX-kortet. Såg att en förmån var att man skulle få en gratis weekend i ex. Grekland. Kunde inte se några hållhakar men hade ingen voucher, ringde Avis som sa att dels behövde man 3 hyror innan voucher, sen så hade de cancellerat den här dealen för Juli / Augusti. Är det inte fult att göra det? Vad är vitsen med Presidents Club om de ska hålla på så?


Weekendkupong har inget med status att göra, det räcker med att du är Preferredmedlem.
Belöningar vid biluthyrning från lojalitetsprogrammet Avis Preferred

(Att kupongen inte gäller i juli/aug skickade de ut ett meddelande om först den 20:e juni
så visst vart det fult gjort:
Vi kontaktar dig för att informera dig om att vi tillfälligt stoppar användningen av kuponger för kostnadsfria weekends som är tillgängliga via vårt Avis Preferred-program. Detta gäller i alla länder under juli och augusti månad 2022 och fram till november 2022 i Irland och Nordirland.)
 
Last edited:
Weekendkupong har inget med status att göra, det räcker med att du är Preferredmedlem.
Belöningar vid biluthyrning från lojalitetsprogrammet Avis Preferred

(Att kupongen inte gäller i juli/aug skickade de ut ett meddelande om först den 20:e juni
så visst vart det fult gjort:
Vi kontaktar dig för att informera dig om att vi tillfälligt stoppar användningen av kuponger för kostnadsfria weekends som är tillgängliga via vårt Avis Preferred-program. Detta gäller i alla länder under juli och augusti månad 2022 och fram till november 2022 i Irland och Nordirland.)

Ok tack! Ja, fult tycker jag..
 

Migato

Medlem
Någon som hyrt bil i Kroatien med Avis? De tar en cross border fee på 85 EUR som jag nu läser är helt onödig då det ska täckas av befintlig green card insurance på bilen.

Någon som har erfarenhet av detta eller tips på hur man ska bestrida en helt onödig avgift? Ta det med kontoret lokalt i Dubrovnik eller kontakta de centralt?
 

zippan

Medlem
Jag har två bokningar med Avis, en gjord för 4 månader sedan och en precis nu ikväll.
Samma pickup och drop off. Manhattan, Colombus circle till BOS. 7 dagar totalt.
Samma vilkor och tider.
  • Direkt med Avis, samarbete med Eurobonus.
Grupp L, Så en Ford Expedition eller liknande för $607.36.
  • Via SAS, samarbete med Avis.
Grupp Z, så en Chevrolet Tahoe eller liknande för $514.04.

Bara jag får en stor bil spelar det ingen roll egentligen, men hoppas på en Expedition då jag föredrar nyare Ford vs nyare Cheva.
Då vi är 5 personer med en hel del packning som ska köra en hel del behöver den vara större.
Jag kommer ringa stationen när det närmar sig för att fråga om vilken bil de möjligtvis kan garantera eller spekulera i.

Vilket alternativ bör jag gå på, någon med erfarenhet från just NYC?
Killgissningar mottages också.

Edit:
L= Premium SUV.
Z- Full size SUV.
Källa:
Avis Fleet List (US & Canada Cars by Class) - FlyerTalk Forums
 
Last edited:

Homer

Medlem
Jag har två bokningar med Avis, en gjord för 4 månader sedan och en precis nu ikväll.
Samma pickup och drop off. Manhattan, Colombus circle till BOS. 7 dagar totalt.
Samma vilkor och tider.
  • Direkt med Avis, samarbete med Eurobonus.
Grupp L, Så en Ford Expedition eller liknande för $607.36.
  • Via SAS, samarbete med Avis.
Grupp Z, så en Chevrolet Tahoe eller liknande för $514.04.

Bara jag får en stor bil spelar det ingen roll egentligen, men hoppas på en Expedition då jag föredrar nyare Ford vs nyare Cheva.
Då vi är 5 personer med en hel del packning som ska köra en hel del behöver den vara större.
Jag kommer ringa stationen när det närmar sig för att fråga om vilken bil de möjligtvis kan garantera eller spekulera i.

Vilket alternativ bör jag gå på, någon med erfarenhet från just NYC?
Killgissningar mottages också.

Edit:
L= Premium SUV.
Z- Full size SUV.
Källa:
Avis Fleet List (US & Canada Cars by Class) - FlyerTalk Forums

i den här tråden kanske du hittar tips om vad du kan förvänta dig
Avis Fleet List (US & Canada Cars by Class) - FlyerTalk Forums
 
Toppen