Senaste nytt

Avis (Generell diskussion)

char

Medlem
Bokningen sker via Amadeus, kommer den då att finnas i Avis vanliga bokningssystem?
I så fall kanske det går att använda bokningsnumret och titta på bokningen på avis.com
då ser man tydligare villkor etc., där går det även att lägga in Preferrednumret


Nackdelar? Om bokningen inte finns i Avis system går det knappast att få några kampanjpoäng, utan bara de som anges här.
Eftersom man inte behöver uppge kreditkortsnummer borde det vara avbokningsbart.

Provade att lägga in preferred numret under Föredas av Avis och det godtogs men ser inte bokningen på mitt konto på avis.se. Bokningen syns om jag söker upp den med bokningsnummer+efternamn på avis.se/com. I appen går det inte att söka upp den
 
Försöker fixa AVIS presidents club genom AMEX platinum förmånen.
När jag genom AMEX appen går in för att aktivera detta så står mitt konto fortfarande som preferred enligt AVIS.
Skrev till amex supporten som sa att jag i hyrbilsbokningen skall skriva in en promotion code som dom gav mig, denna kod står såklart som "invalid" nu när jag försöker lägga in den.
Någon som har erfarenhet av hur detta fungerar?
 

eddo

Medlem
Jag statusmatchade för ca en vecka sedan mot EBD. När jag loggar in på avis står det på vissa ställen President's Club medan det på andra ställen endast står att jag är Preferred-medlem. Hoppas att det fungerar nästa gång jag hämtar ut en hyrbil om några veckor iaf.
 

agolic

Medlem
Försöker fixa AVIS presidents club genom AMEX platinum förmånen.
När jag genom AMEX appen går in för att aktivera detta så står mitt konto fortfarande som preferred enligt AVIS.
Skrev till amex supporten som sa att jag i hyrbilsbokningen skall skriva in en promotion code som dom gav mig, denna kod står såklart som "invalid" nu när jag försöker lägga in den.
Någon som har erfarenhet av hur detta fungerar?

Skicka ett mail till database.northern@abg.com med ditt EB nummer och status plus AVIS pref nummer och be de matcha. Brukar får svar relativt snabbt.
 

Homer

Medlem
Hur funkar det med 15EUR och gratis helghyran?

Jag har upnått kraven men inte fått nåt vad jag kan se på mina sidor.

Vad är 15EUR ? *
Gratisweekendkupongen skickar de som e-post med rubriken Vi håller vad vi lovar - njut av din weekendresa!


* Edit: nu vet jag vad du menar
Det får man bara en gång, weekendkupong får man varje år, har du ett nytt preferredkonto?

  • Rabattkupong – en kupong delas ut för varje nytt medlemskap efter att den andra uthyrningen har slutförts
 
Last edited:

donski

Medlem
Försöker fixa AVIS presidents club genom AMEX platinum förmånen.
När jag genom AMEX appen går in för att aktivera detta så står mitt konto fortfarande som preferred enligt AVIS.
Skrev till amex supporten som sa att jag i hyrbilsbokningen skall skriva in en promotion code som dom gav mig, denna kod står såklart som "invalid" nu när jag försöker lägga in den.
Någon som har erfarenhet av hur detta fungerar?

Väcker en gammal tråd men värt att säga att Avis har nu en sida där man som Amex Plat/Centurion kan be direkt om att profilen uppdateras med status:

https://www.avis-preferred.com/amex/
 

NiTu

Medlem
Någon som har tips om vart man ska ringa för att snabbt komma fram till agent som kan fixa Preferred Status?
Fick den vanliga när jag signade upp men Silver ska få Preferred Plus och det verkar inte som det har fixat sig.
Suttit i kö 20 min snart men det finns inget alternativ för att komma till någon som hjälper just med denna typen av frågor så jag misstänker att jag är i fel kö och kommer bli omkopplad för att få sitta längre i kö...
 

donski

Medlem
Någon som har tips om vart man ska ringa för att snabbt komma fram till agent som kan fixa Preferred Status?
Fick den vanliga när jag signade upp men Silver ska få Preferred Plus och det verkar inte som det har fixat sig.
Suttit i kö 20 min snart men det finns inget alternativ för att komma till någon som hjälper just med denna typen av frågor så jag misstänker att jag är i fel kö och kommer bli omkopplad för att få sitta längre i kö...
Jag fick snabbt svar från Database.Northern@abg.com när jag mejlade min Amex-fråga ovan. Värt att testa?
 
Toppen