Jag är inte hundraprocent säker men jag tror att man inte kan checka in väskan hela vägen när man flyger USA-annat land-USA pga cabotage.Jag hittade en lifemiles biljett med Copa Airlines från Los Angeles till Washington DC.
Är det tillåtet med en sådan bokning med ett flygbolag som inte kommer från USA?
Det är ju inte tillåtet mellan fastlandet i USA och Guam.
Edit| Via Panama.
Detta är "cabotage" så vitt jag vet ej tillåten biljett, du kan bli nekad boardingJag hittade en lifemiles biljett med Copa Airlines från Los Angeles till Washington DC.
Är det tillåtet med en sådan bokning med ett flygbolag som inte kommer från USA?
Det är ju inte tillåtet mellan fastlandet i USA och Guam.
Edit| Via Panama.
Det beror lite på om det räknas som USA inrikesbiljett eller som utrikesbiljett med Open Jaw.Detta är "cabotage" så vitt jag vet ej tillåten biljett, du kan bli nekad boarding
Kan det vara så att inrikes First class räknas som First class därför visar LifeMiles inte någon tillgänglighet? (mixad kabinklasser är ej tillåten)Hej!
Vill bara skriva av mig lite... Har letat febrilt efter 2 platser i C från ARN,OSL,CPH till SAN,LAX,LAS,SFO i mitten av september.
Jag ser inte heller tillgänglighet at 2 Business class awardplatser mellan London LHR och New York JFK eller mellan Frankfurt och New York JFK. Detta är bekräftad även på ANA:s webbsida.Jag hittar ingenting! Jag har dessutom börjat leta från FRA och LHR, men hittar återigen ingenting.
Jag gjorde nu några test på LHR-JFK och FRA-JFK och samma där. INGENTING. Har till och med börjat kolla på Vancouver m.m. men med samma resultat.
Fråga. Är det möjligt att Award för C inte har släppts ännu för september, m.a.o är det troligt att det kommer släppas mer platser senare? Eller är det så att alla platser är tagna redan nu...