Senaste nytt

Avianca / Taca - LifeMiles

Det verkar som United pytsar ut nya bonusplatser med jämna mellanrum så det kan löna sig att kolla efter det man vill ha varje dag,

LM-experter! Jag har gjort en bokning men mitt kreditkort accepterades inte av någon anledning. Bokningsnumret hann jag regga innan felmeddelandet kom upp och jag kan se bokningen som "confirmed" på checkmytrip. Dock har inga poäng eller pengar dragits och min fråga är om någon varit med om något liknande och i så fall vet om/när bokningen cancelleras?

LM-experter! Jag har gjort en bokning men mitt kreditkort accepterades inte av någon anledning. Bokningsnumret hann jag regga innan felmeddelandet kom upp och jag kan se bokningen som "confirmed" på checkmytrip. Dock har inga poäng eller pengar dragits och min fråga är om någon varit med om något liknande och i så fall vet om/när bokningen cancelleras?

Der er autocancel indenfor 24-48 timer, så skynd dig at ringe til Lifemiles så du kan få ordnet betalingen.

Når du ser på checkmytrip mangler billetnummeret så?

Du behöver att ringa till deras kundtjänst omgående om du vill rädda bokningen.
Jag tror att det avbokas inom 24-72 timmar om du inte har lyckats att betala skatten och cash-del (ifall du har valt Miles+Cash).

Der er autocancel indenfor 24-48 timer, så skynd dig at ringe til Lifemiles så du kan få ordnet betalingen.

Når du ser på checkmytrip mangler billetnummeret så?

Du behöver att ringa till deras kundtjänst omgående om du vill rädda bokningen.
Jag tror att det avbokas inom 24-72 timmar om du inte har lyckats att betala skatten och cash-del (ifall du har valt Miles+Cash).

Tack för snabba svar. Får inte fram något biljettnummer när jag klickar på "print".
Det var ett MC jag använde och kollade med min bank men de har inte fått någon förfrågan om betalning och det är öppet för köp utomlands och via internet. Kanske säkrast att köra med mitt Amex som jag köpte milesen med...

Når der ikke er et billetnummer er der kun en reservation som annuleres "snart". Så hvis du vil redde bookingen skal du ringe til Lifemiles ASAP!! Jeg har brugt både Visa og MasterCard uden problemer, Diners virker ikke...

Edit: Det er ikke dit kort der er noget galt med.. Det er lifemiles.com der er en mindre god hjemmeside...

x2 poäng promotion från Lifemiles

Página sin título

On Valentine’s Day enjoy with your friends and family of this exclusive promotion.
Transfer LifeMiles to your family or friends account and they´ll get double!
Don’t miss your chance and surprise the ones you love on Valentine´s. Do it from February 2nd to 16th and enjoy this miles with your friends

Terms and Conditions
  • This promotion is available at LifeMiles.com, Avianca’s Information Centers and Call Center except for Venezuela and Argentina where is only available through LifeMiles.com.
  • This promotion applies between February 2nd and 16th, 2015, as the last date of transfer.
  • Minimum transfer miles: 1,000.
  • Maximum transfer miles per member per calendar year: 75,000.
  • The miles must be transferred in multiples of 1,000.
  • Maximum LifeMiles to receive per member per calendar year: LM 150,000 (including bonuses transfer of promotional miles).
  • Transfer fee for each block of 1,000 LifeMiles: USD $17.70* including taxes for each country**.
  • The amount paid for the miles’ transfer is not refundable.
  • At LifeMiles.com, the purchase can only be done through ENJOY/Transfer LifeMiles Does not apply to the Flexible Redemption (miles + money) during the payment process of air ticket redemption.
  • Form of payment through Call Center and LifeMiles.com: credit card or international debit card.
  • Cash payments are only allowed at Avianca’s Information Centers.
  • The miles transferred and earned with this promotion do not apply to achieve Elite status.
  • The transferred miles, once accrued, can be redeemed according to the conditions specified in the LifeMiles’ Terms and Conditions and portfolio of products and services available for redemption.
  • LifeMiles Terms and Conditions may apply, you can find them at LifeMiles.com.
  • LifeMiles is a trademark of LifeMiles Corp.
  • *For residents in Colombia: The values must be calculated at the TRM rate of the date of transaction.
  • **For residents in Peru: the transfer fee for each block of 1,000 LifeMiles: USD $17.7, S. / 52.22 including taxes.
  • Rate change to January 1st, 2015: S /. 2.95.
  • The final price in Nuevos Soles will be determined don the Exchange rate of the day of the redemption.
  • For the rest of countries, the values must be calculated at the exchange rate of the date of transaction.
  • **The price can be less depending on the country of residence that the member has registered in our data base.

LM tappade lite av sin charm när de stängde alla hål och dessutom inte går att använda till LH F.

Ok.

Jag har köpt tidigare, men aldrig använt några poäng. Ursprungligen köpte jag för att det verkade bra med möjligheten till enkelresor.

Dealen är ju inget extra, men verkar ändå ok eller missar jag något?

Toppen