Senaste nytt

Avianca / Taca - LifeMiles

Någon som vet hur man boka en specifik rutt med lifemiles?

Jag vill boka: Göteborg-Köpenhamn-Bryssel- Bangkok.

Jag kan finna platserna separat men multicity funktionen verkar inte fungerar när man vill resa samma dag...

Det är väl problemet med Lifemiles, man får den rutten som de föreslår, väldigt liten möjlighet att själv specificera hur man vill åka.

Någon som vet hur man boka en specifik rutt med lifemiles?

Jag vill boka: Göteborg-Köpenhamn-Bryssel- Bangkok.

Jag kan finna platserna separat men multicity funktionen verkar inte fungerar när man vill resa samma dag...
Multicity ger dig bara möjlighet att söka upp flera enkelresor på samma gång, så det blir inte en sammanhållen bokning hur som helst.

Den enda funktionen du har för att styra routingen på LifeMiles är att specifikt välja ett flygbolag. Att routa från GOT till BKK via BRU tror jag i princip är omöjligt med tanke på vilka flygbolag som trafikerar. Hade du varit intresserad av att flyga exv ARN-ZRH-BKK hade du kunnat provocera fram det genom att välja Swiss som flygbolag.

Utan det alternativet har du bara att hoppas på att sökmotorn föreslår din önskade rutt själv. Jag har dock aldrig någonsin fått förslaget att flyga via BRU när jag sökt GOT-BKK, så jag har mycket svårt att tro att du kommer att lyckas. En positioneringsflygning till BRU på lämpligt sätt och därefter LifeMiles-bokning BRU-BKK är mitt förslag.

Jeg tror du skal booke som Göteborg-Bruxelles og Bruxelles-Bangkok, alternativt skal du ringe for at booke, men det tror jeg ikke der er nogen som har gode erfaringer med..

Verkar som det blivit en poänghöjning mellan USA:s fastland och GUM.
Får bara fram att det kostar 65000 nu i business mot 25000 tidigare.

Hittade igår en resa mellan sjo-gum för 27500 poäng.
Idag när jag skulle boka kostade den 67500 så höjningen borde kommit det senaste dygnet.

Toppen