Senaste nytt

Avianca / Taca - LifeMiles

Kan jag som har siver på Thai och nästan uteslutande flyger till Thailand ha någon nytta av LifeMiles direkt eller måste jag först flyga med detta bolag?

Det kanske var en dum fråga men va fan.
En Business resa tur och retur mha Lifemiles till Sydostasien kostar 130000 miles vilket är USD1950 = SEK 12700.
Sedan tillkommer ungefär SEK 1000 i skatter och avgifter så totalt cirka SEK 14000.
Just till Bangkok finns ju då billigare alternativ på SEK 11000 till SEK 13000 så till Bangkok skulle inte jag resa mha Lifemiles.
Till Bali/Singapore/Kuala Lumpur/Jakarta/Surabaya/Malila däremot kan man få Singapore Airlines via London och därmed deras senaste Business klass kabin om man letar lite.
Då är Lifemiles mycket bra tycker jag. :)
 
Med tanke på att Business biljetter till Bangkok är så pass billiga, så ser jag inget skäl till att använda LifeMiles. Det blir nog billigare om man bokar en billig Business med TK eller SWISS för 11000kr.
 
Är det olika tillgång på awardplatser hos t ex Thai beroende på om "betalningen" sker med USDM, Lifemiles eller Eurobonus?

Jag vet inte om skillnaden av tillgängligheten på THAI flygning men det finns definitivt olika platstillgångar på Lufthansa flygning inom Europa och på ANA flygning inom Asien mellan US Airways Dividend Miles och andra program (inkl. LifeMiles).
 
Tack för snabbt svar Dr. Miles - kan man anta då att det är bättre att använda Eurobonus för en resa till Asien om man absolut vill testa Lufthansa F?
 
Tack för snabbt svar Dr. Miles - kan man anta då att det är bättre att använda Eurobonus för en resa till Asien om man absolut vill testa Lufthansa F?

Du behöver inte anta. Du får inte boka Lufthansa First med US Airways Dividend Miles längre.
Mer info: http://www.businessclass.se/forum/s...s-stoppar-lufthansa-first-awardbiljetter.html

Den här tråden handlar om LifeMiles så får jag be dig att ställa frågan om andra program i andra trådar.
 
Du behöver inte anta. Du får inte boka Lufthansa First med US Airways Dividend Miles längre.
Mer info: http://www.businessclass.se/forum/s...s-stoppar-lufthansa-first-awardbiljetter.html

Den här tråden handlar om LifeMiles så får jag be dig att ställa frågan om andra program i andra trådar.

Det är sant att tråden handlar om LifeMiles, men här gällde det en jämförelse och den hör hemma i denna tråd - jag fick dock svar på något annat :) än vad frågan gällde.
 
Jag vet inte om skillnaden av tillgängligheten på THAI flygning men det finns definitivt olika platstillgångar på Lufthansa flygning inom Europa och på ANA flygning inom Asien mellan US Airways Dividend Miles och andra program (inkl. LifeMiles).

Jag har samma erfarenhet. Om vi ska utgå från Lifemiles (vilket känns som rätt tråd) så upplever jag att rätt ofta visar deras sökmotor annan tillgänglighet än andra. Jämfört med Awardtravelr (som hittar tillgänglighet via UAs system de dagar jag testat) skiljer det sig ofta. Ibland finns fler alternativ, ibland färre, ibland bara andra. Ingen logik vad jag sett.
 
Om vi ska utgå från Lifemiles (vilket känns som rätt tråd) så upplever jag att rätt ofta visar deras sökmotor annan tillgänglighet än andra.

Jag har gjort en provsökning och kommit ända fram till sista steget i bokningen, utan att slutföra.

Min utgångspunkt är att om Lifemiles visar tillgänglighet och jag lyckas boka så är det väl klart att platserna finns i verkligheten? (I just detta fall lyckades jag hitta såväl NYC som BKK i C, utan att tillgänglighet fanns på SAS hemsida. F finns med Lufthans om man t ex börjar resan i FRA.)
 
Toppen