Senaste nytt

Avianca / Taca - LifeMiles

Hur är det med stop-overs om jag flyger MLE-SIN-SYD, kan jag ta en stop-over i Singapore då? Är det lättare att hitta platser om jag ringer istället för att boka via hemsidan?
När jag har läst på FlyerTalks trådar fick jag veta:
  • Man kan inte boka stopover online utan att de räknar fel. (det blir summering av flera enklelbiljetter)
  • Man kan inte ta stopover när man bokar enkelvägs bonusresa.
De som har ringt till Aviancas kundtjänst har haft svårt problem att få sin routing med stopover.
Det verkar som om de är hundra gånger värre än US Airways...

Last edited:
Så länge de är lika dåliga på geografi kan man väl stå ut med det... ;)

Problemet med Avianca kundtjänst på spanskt nummer är, att de förstår inte när jag ber snällt att söka en flight i taget.
(T ex Stockholm-Bangkok-Hong Kong-Tokyo, så fattar de inte varför vill jag söka Stockholm-Bangkok och sedan Bangkok-Hong Kong osv)

Det kändes faktiskt som om jag blev Basil Fawlty på Fawlty Towers(Pang i bygget?) och pratade med Manuel. :eek:

Så, nu är man med:D Men proceduren var väl inte den helt enklaste. Kom till 90% "fullfilled", sedan var det stop, men såg att jag fått bekräftelse via e-mail:D

Jag får inte alls ihop det här.

Europe - North America ToR= 145K miles varav 40% måste finnas innan bokningstillfället. Landar på runt ca 10k:- Fortfarande bra men inte så fantastiskt att det kommer nära 6000:-

men Andreas skriver ju 6000kr för en enkel, inte ToR. då är vi nästan nere under 7' för en F

Då måste man traditionsenligt kolla Stockholm-Khabarovsk, eller hur? ;)

Visa bifogad bild 11749

Base miles för Stockholm-Khabarovsk i Business class enkelresa: 20.000 miles

• Vid Miles+Cash: 8.000 miles + Cash: 153,12 USD
  • Skatter: 54.48 USD
  • Bokningsavgift: 25 USD
  • Inköpskostnad av 8.000 miles under 100% bonus miles kampanj: 120 USD

120 + 153,12 + 54,48 + 25 = ca 353 USD = ca 2.350 SEK inkl. skatter!

Det är jättebilligt sätt att åka till Seoul. Bra sätt att börja ex-Seoul IATA biljett. :)

Jag blev nu jätteintresserad av detta.
Galet billigt sätt att åka C till Seoul.

Vad är det värsta som kan hända om man hoppar av i Seoul? Jag åker med handbagage bara.
Jag hittade MUC-IST-ICN-KHV för 22.500 poäng.

Last edited:
Toppen