Senaste nytt

Avianca / Taca - LifeMiles

Jag har svarat på din fråga i annan tråd.

Ja, du var lite för snabb att läsa mina tankar där...

Japp, jag letar vidare... Finns flera orter i USA från Shannon... Ska också testa om det blir någon skillnad om man flyger från FRA, LHR, MXP etc, istället för från ARN.

Värt ett försök, men troligen är det som du skriver:)

Testa att ringa dem? Om man ska till SNN har man ju inte så mycket val, precis som du konstaterat.

edit: Om man ringer ska man nog mata dem med segment för segment och sedan fråga vad det kostar i slutändan.

Problemet med det här är att så snart det här hamnar på FT eller en Amerikansk blogg så är det körd för alla. Om ni hittar nått riktigt bra, tänk innan ni postar om det, speciellt med skämdump och gcmapper. Ett tips kan räcka.

Så är det givetvis. Egentligen tror jag att det bästa vore att skriva i koder, precis som på milepoint och flyertalk...men: Ingen vill annonsera om vi har en en tråd/forumdel som går ut på att lura bolagen:p

Möjligen kan vi skapa en skyddad forumdel som dyker upp först efter 100-200 inlägg? Hur är det med marknadsplatsen.. Är den dold för vissa, eller kan de bara inte skriva? (jag kan iofs logga ut och titta:p). Vi kanske inte alls ska diskutera ämnet i forumet...?

PS. Vissa flygplatser verkar trigga Aviancas system, andra inte... Om man måste flyga via Kina till Ryssland så triggas systemet, men inte om man flyger via Sydkorea och Turkiet. Sedan verkar det inte heller fungera om resan helt byter riktning... öst-väst-öst fungerar inte...

Är det bara jag som upplever LifeMiles awardmotor som väldigt buggig? Blir utkastad med en massa spanska (?) felmeddelanden titt som tätt. Eller så är det för att jag inte har något poäng på kontot där och dummy bokningar ej uppskattas.

Last edited:
Är det bara jag som upplever LifeMiles awardmotor som väldigt buggig? Blir utkastad med en massa spanska (?) felmeddelanden titt som tätt. Eller så är det för att jag inte har något poäng på kontot där och dummy bokningar ej uppskattas.

Efter några minuters inaktivitet brukar jag behöva logga in igen, annars tycker jag det fungerar utmärkt :) Jag har en hel del poäng på kontot, så jag kan inte svara för om det beror på ditt tomma konto...

Jag får dock också alla meddelanden och inloggningar på spanska så fort jag loggas ut... Förstår spanska hjälpligt, men engelska är ju lättare.

Toppen