Senaste nytt

Avianca / Taca - LifeMiles

Ja, men om man har en annan award resa som visar att man tänker lämna Seoul inom några dagar, då bör det väl fungera?
I teorin ja, men det ligger check in personalens bedömning av situation/tolkning av reglerna.

Vad är mest värde egentligen:confused:.., nu är det väl inte jättemånga här på forumet som har stenkoll på UA så blir ju svårt att hitta något riktigt svar...

LHR-SFO (med UA 777-200) i First till 72.500 poäng = 1000 dollar
LHR-GVA-JFK (med Swiss) i Business till 52.500 poäng. = 730 dollar
LHR-FRA-SEA (med LH A333) i Business till 52.500 poäng. = 730 dollar

Som sagt, vart jag flyger i USA spelar ingen större roll.

Eftersom DY biljetten var så billig kanske jag ska ha lite is i magen och börja kolla 3 veckor före avgång i hopp om någon bättre F, kanske LH eller LX.

Börja inte din bonusresa i Premiumkabin från Storbritannien. Du kommer att få betala dyr UK APD även på bonusresan.

Börja inte din bonusresa i Premiumkabin från Storbritannien. Du kommer att få betala dyr UK APD även på bonusresan.

Hmm, dock så befinner jag mig i London den 25:e och ska se fotboll.
Jag kommer tidigast kunna ta ett flyg den 26:e på morgonen och jag åker hem från New York 30:e. (kvällen).
I princip behöver jag bara vara i New York tidigt den 29:e så jag har 2 dagar för att köpa lite kameragrejer osv.

Så jag bör försöka hitta en enkel biljett från LHR till någon tysk stad och åka därifrån istället?

Enklare att betala en enkelresa till Bangkok med DY och ta en award i F hem (till Kazakstan som har Visa on arrival).
Ok, blev nyfiken nu. Då routas det via EU och man hoppar av där, för jag antar att du inte skall till TSE?

Men nu blev jag fundersam, har dom inte rört till siffrorna i tabellen här? https://www.lifemiles.com/eng/inc/starredawards.aspx
Jag läser det som south asia - central asia = 40.000 t/r i C, men central asia - south asia = 80.000 t/r i C?!? Finns många såna exempel i tabellen. Eller läser jag helt fel?
Fast vid provbokning så blir det den dyrare taxan åt båda hållen så det var nog inget att bli upphetsad över.

Om det var till min post som du svarade så måste du missuppfattat min fråga. Det jag undrar är om man måste ha en flygbiljett ur Ryssland även om jag aldrig gå på flighten till Ryssland (med tanke på att det är den egentliga destinationen)

Ja, det var din fråga jag svarade på. Om du inte har ett visum eller bevis på att du tänker flyga vidare från ryssland inom 72h(?) så kan du bli stoppad redan i x. Har du en giltig biljett ut ur ryssland bör det gå bra, men jag vet inte vad som händer ifall agenten kollar om flygplatsen har transitområde. Alla flygplatser i östra ryssland har tydligen inte det och då måste du ha iaf ett transitvisum.

Ja, men om man har en annan award resa som visar att man tänker lämna Seoul inom några dagar, då bör det väl fungera?

Skulle inte chansa på det. Risken är att agenten inser vad du försöker göra och antingen kräver att du betalar för en award till ICN eller vägrar dig ombordstigning på andra grunder.

Om du lyckas få F hela vägen till t.e.x Anchorage skulle jag kanske testa... Då får du både long haul och inrikes i F.

Jag kan säga att SEA-ANC inte är mycket att hänga i julgranen, oavsett bolag. Så just ANC som destination för att maximera F är nog ingen hit.

I teorin ja, men det ligger check in personalens bedömning av situation/tolkning av reglerna.

Precis. Och det skulle jag nog inte chansa på. Det kan gå vägen men det är att utmana ödet.

Man måste ju ringa in om man vill boka F (då det inte går att boka Business + First samtidigt så man får med första benet från ARN)

Är det någon som har testat detta ännu?

Ytterligare en fundering om ändringar. Följande står att läsa i det engelska finstilta:

Date changes are possible only if there is availability in the same class in which the ticket was redeemed.
Route changes are not allowed on award tickets.

Men jag har inte lyckats se någon info om man kan byta C till F om det skulle bli lediga plaster.

Last edited:
Nu förstår jag varför jag inte får upp några resultat på LHR-IST-BCN med Turkish.

Tydligen är Istanbul inte med i Europazonen som kostar 22.500 poäng utan där gäller 32.500.
Trist, då får det bli BA.

Nu förstår jag varför jag inte får upp några resultat på LHR-IST-BCN med Turkish.

Tydligen är Istanbul inte med i Europazonen som kostar 22.500 poäng utan där gäller 32.500.
Trist, då får det bli BA.

Stämmer. Istanbul räknas dock in som Europa, när andra alternativ saknas. Staden dubblerar med andra ord.

Till BCN flyger ju dock varenda bolag inom alliansen, så det är svårt/omöjligt att tvinga fram en tur via Istanbul för 22.500p

Du får säkert en trevlig resa även med BA! :)

Jag fick ett mail om att man fick 500 LM om man "aktiverade" sitt konto med en händelse, så jag tittade på deras e-store, SAS webshop släng dig i väggen, här var det väldigt tydligt var jag klickade och pending listan, imponerande!!
+ massvis med butiker, så nu chansar jag på att min laddning av skype 10€ ska generera lite miles och + 500.

Verkligen smidig hantering för e-store. Kolla "My shopping history", varje klick får ett ID som följs upp. det är nästan man skulle tråla den efter handsprits deal...

Toppen