Senaste nytt

Avianca / Taca - LifeMiles

Sämsta värdet måste ändå vara denna linje:

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

30min propellerplan i ekonomiklass för...
Skärmavbild 2013-09-21 kl. 18.39.42.png

Nu är det snart några svenska Lifemilesmedlemmar som riskerar spärrade konton likt Andreas råkade ut för ett tag sen på grund av "onormalt många sökningar via hemsidan på ett dygn" misstänker jag :)

Jag hade lite över 400 sökningar på en dag och jag fick mitt konto låst.
Löste sig dock efter ett par mail där man fick förklara varför man sökt som man gjort. :p

Från tidigare i tråden:

Good morning Mr. Eriksson,

Your account is blocked because it popped up an alert in our system due to an unusual number of quotations/pricings in our website, specifically 593 in total (419 on May 21st and 174 on May 22nd). We would like to understand why you made so many quotations/pricings in a single day?

Good morning Mr. Eriksson,

Thanks for your response, it isn’t against the rules, is just that is not normal to make more than a hundred quotations/pricings in a single day. Your account has been unblocked.

Så det är bara att öka antalet sökningar så kan ni joina klubben för onormala flygnördar ni också.. :rolleyes:

Last edited:
Fråga till expertisen:
Ifall man har en enkel till UUS via ICN med LH MUC-ICN och OZ ICN-UUS
och ett boarding pass till annan destination utanför Korea samt inget incheckat bagage finns det då stor risk att man inte får åka med planet från MUC?
Utan visum till Ryssland alltså.

Fråga till expertisen:
Ifall man har en enkel till UUS via ICN med LH MUC-ICN och OZ ICN-UUS
och ett boarding pass till annan destination utanför Korea samt inget incheckat bagage finns det då stor risk att man inte får åka med planet från MUC?
Utan visum till Ryssland alltså.

Jag hade en enkel med Hainan Airlines HKG-PEK-LED och en enkel med Air Baltic LED-RIX-ARN. Det var en del frågor och knorr vid boardingen i PEK men jag visade upp min biljett till ARN och efter en förklaring att jag verkligen kommer att fortsätta så var det välkommen ombord.

Toppen