Senaste nytt

Avianca / Taca - LifeMiles

Good morning Mr. Eriksson,

Your account is blocked because it popped up an alert in our system due to an unusual number of quotations/pricings in our website, specifically 593 in total (419 on May 21st and 174 on May 22nd). We would like to understand why you made so many quotations/pricings in a single day?

Regards

Fattar ingenting:confused:
Får man inte söka efter flygresor eller vad är det frågan om?

Last edited:
Vad är det som händer?
LifeMiles svarar mig inom 10 minuter från de att jag skickat mitt svar.

Good morning Mr. Eriksson,

Thanks for your response, it isn’t against the rules, is just that is not normal to make more than a hundred quotations/pricings in a single day. Your account has been unblocked.

Regards,

Haha. Ska man ta illa upp av det fetstilta eller? ;)
(Jag hade ju bara 419...)

Last edited:
Ja, man kan tycka att det är inte så "normalt" att söka över 400 sökningar på en dag. Även de dagarna som jag söker awardplatser på ANA blir det inte så många sökningar på en dag.

Jag kan tänka mig att en hel del människor har skapat ett front-end program för sökning och hämtar information från LifeMiles webbsida.
LifeMiles vinner inte en enda krona när folk "bara" söker.

Sedan kan man tycka att de borde ha byggt en bättre webbsida så att man slipper att söka flera gånger.

Ja, man kan tycka att det är inte så "normalt" att söka över 400 sökningar på en dag. Även de dagarna som jag söker awardplatser på ANA blir det inte så många sökningar på en dag.

Jag kan tänka mig att en hel del människor har skapat ett front-end program för sökning och hämtar information från LifeMiles webbsida.
LifeMiles vinner inte en enda krona när folk "bara" söker.

Sedan kan man tycka att de borde ha byggt en bättre webbsida så att man slipper att söka flera gånger.

Grejen är ju att "tillbaka" knappen sällan fungerar och man måste börja om från början om man inte får upp de flygningar man vill ha.
Trodde dock inte att man kunde söka så pass mycket att man skulle få sitt konto låst.

Det löste ju sig i alla fall.. :)

So, here´s a thing..

Jag har ändrat min LifeMiles bokning med SQ.
Ursprungligen skulle jag åkt EWR-SIN-HKG men nu åker jag istället åt andra hållet och från PEK istället.
PEK-SIN-EWR.

Här är nu min frågeställning:

1. Jag anländer till EWR klockan 17.50 (om planet är i tid) på Torsdag.
2. EVA Air avgår JFK klockan 01.45 på Fredag.

Det är ju inget snack att jag hinner med bytet om allt flyter som det ska utan förseningar osv men om det skulle strula till sig ordentligt med första flygningen från PEK alt den andra i SIN så jag missar EVA:s flygning (JFK-TPE-NRT) har jag då några rättigheter? Allt är ju * A men samtidigt så är det givetvis på olika bokningar så man kanske inte ska räkna med någon hjälp?
Jag kan ju förvisso avboka/omboka min EVA flygning när jag befinner mig i SIN vid grov försening om det skulle hända mot en kostnad men det är ju inte bara flyget som drabbas utan kommer ju behöva fixa och dona med hotellreservationer osv.

Vad gäller? :)

Last edited:
Allt är ju * A men samtidigt så är det givetvis på olika bokningar så man kanske inte ska räkna med någon hjälp?
Enligt regler har du inte rätt till ombokning då du har bokat som två separata bokningar. Sedan flygbolaget tar ändå ansvar som goodwill är en annan sak, men räkna inte med det.

Jag kan ju förvisso avboka/omboka min EVA flygning när jag befinner mig i SIN vid grov försening om det skulle hända mot en kostnad men det är ju inte bara flyget som drabbas utan kommer ju behöva fixa och dona med hotellreservationer osv.
Ombokning är en sak men om du avbokar utresebiljett från USA, har du egentligen inte rätt till inresa till USA med Visa Waiver Program. (om du har USA visum gäller andra regler)

DHS skrev:
Who is eligible to apply for admission under the Visa Waiver Program?

You are eligible to apply for admission under the Visa Waiver Program (VWP) if you:
  • Intend to enter the United States for 90 days or less for business, pleasure or transit
  • Have a valid passport lawfully issued to you by a Visa Waiver Program country
  • Have authorization to travel via the Electronic System for Travel Authorization
  • Arrive via a Visa Waiver Program signatory carrier
  • Have a return or onward ticket
  • Travel may not terminate in contiguous territory or adjacent islands unless the traveler is a resident of one of those areas
  • Are a citizen or national of one of the Visa Waiver Program countries listed below:
Källa: ESTA Screen Level Online Help

Toppen