Andreas Eriksson
Medlem
Det har gått en vecka. Hur har det gått med ditt spärrat konto problem?
Har dessvärre inte fått något svar på mina två mail ännu.
Tänker ringa på Måndag nästa vecka om jag inte fått svar innan dess.
Det har gått en vecka. Hur har det gått med ditt spärrat konto problem?
Tydligen inte, de är nog inte medvetna om såna som oss på BC...![]()
Ja, man kan tycka att det är inte så "normalt" att söka över 400 sökningar på en dag. Även de dagarna som jag söker awardplatser på ANA blir det inte så många sökningar på en dag.
Jag kan tänka mig att en hel del människor har skapat ett front-end program för sökning och hämtar information från LifeMiles webbsida.
LifeMiles vinner inte en enda krona när folk "bara" söker.
Sedan kan man tycka att de borde ha byggt en bättre webbsida så att man slipper att söka flera gånger.
Enligt regler har du inte rätt till ombokning då du har bokat som två separata bokningar. Sedan flygbolaget tar ändå ansvar som goodwill är en annan sak, men räkna inte med det.Allt är ju * A men samtidigt så är det givetvis på olika bokningar så man kanske inte ska räkna med någon hjälp?
Ombokning är en sak men om du avbokar utresebiljett från USA, har du egentligen inte rätt till inresa till USA med Visa Waiver Program. (om du har USA visum gäller andra regler)Jag kan ju förvisso avboka/omboka min EVA flygning när jag befinner mig i SIN vid grov försening om det skulle hända mot en kostnad men det är ju inte bara flyget som drabbas utan kommer ju behöva fixa och dona med hotellreservationer osv.
Källa: ESTA Screen Level Online HelpDHS skrev:Who is eligible to apply for admission under the Visa Waiver Program?
You are eligible to apply for admission under the Visa Waiver Program (VWP) if you:
- Intend to enter the United States for 90 days or less for business, pleasure or transit
- Have a valid passport lawfully issued to you by a Visa Waiver Program country
- Have authorization to travel via the Electronic System for Travel Authorization
- Arrive via a Visa Waiver Program signatory carrier
- Have a return or onward ticket
- Travel may not terminate in contiguous territory or adjacent islands unless the traveler is a resident of one of those areas
- Are a citizen or national of one of the Visa Waiver Program countries listed below: