Senaste nytt

Avianca / Taca - LifeMiles

Var hittar du detta eller var det så att du skickade iväg ett mail till SAS om detta. Letade efter det svaret här om dagen nämligen och på SAS hemsida står det bara att de informationen kommer snart.

Så här säger SAS.
SAS skrev:
Avianca - TACA (AV) - Star Member

Earning Points

Effective 21JUN12, EuroBonus members earn Basic points on routes operated by Avianca - Grup TACA,TACA. When using Mileage Calculation in EBMS please observe that the information recieved from CUM only generate Economy class (100%)
Booking classes

Fixed number of points for each flight segemnt.
  • Economy: 500 points
  • Business: 750 points
  • First N/A N/A

EuroBonus on Participant Booking Classes Accural Structure
First Discounted: N/A N/A
Business: C, D, J 750 points (150%)
Economy: A,B, E,G, H, K, L, M, O, P, Q, S, T, U, V, W, Y, Z 500 points (100%)

SFO verkar helt slut ja, men jag tittade på HKG, NRT, PVG, PEK, DEL, ORD och hittade alla dagar jag sökte i december.

Jag sökte nu ZRH-HKG och ZRH-ORD å det är tvärslut på F i hela November och December..:confused:
Allt verkar tvärslut, Lufthansa, Swiss... hittar ingenting längre.. :(

Last edited:
Jag sökte nu ZRH-HKG och ZRH-ORD å det är tvärslut på F i hela November och December..:confused:
Allt verkar tvärslut, Lufthansa, Swiss... hittar ingenting längre.. :(

Tråkigt värre. Hittar inte heller något. Troligen var det ett fel från LX att de gav deras M&M bonusplatser till LifeMiles eller så var det kanske ett fel hos Avianca/Taca. I vilket fall var det ju konstigt att endast ett bolag inom *A hade till gång till LX F platser.

Det är väl som alltid i flygvärlden. Hittar du något som verkar för bra för att vara sant, boka fort som fan, ställ frågor på forumet sedan och ring aldrig bolaget. :)

Tråkigt värre. Hittar inte heller något. Troligen var det ett fel från LX att de gav deras M&M bonusplatser till LifeMiles eller så var det kanske ett fel hos Avianca/Taca. I vilket fall var det ju konstigt att endast ett bolag inom *A hade till gång till LX F platser.

Det är väl som alltid i flygvärlden. Hittar du något som verkar för bra för att vara sant, boka fort som fan, ställ frågor på forumet sedan och ring aldrig bolaget. :)

Ja, nu var det inte lika roligt längre.. :/
Jag hade bokat om jag hade kunnat köpa Miles med 100% extra.. synd, kanske man fått igenom den med lite tur..

Toppen