Senaste nytt

Avianca / Taca - LifeMiles

Det är rätt svårt att hitta datum på LH tycker jag.
Det verkar vara samma som US Airways (bara nära inpå.)

LX F är lättare, men då missar man Lufthansa FCT. (I och med att det inte går att åka ex FRA-ZRH-HKG pga endast Business i Europa.)

Om man vill boka en resa till RAR, vilken flygplats är det bäst att åka till? Är det SYD?
Eftersom inga flyg med F(?) går till RAR så får man väl ta en vanlig biljett fram till Rarotonga.

Last edited:
Varför skulle du inte kuna blanda bokningsklasser i en biljett. Bara du betalar för F hela resan så hindrar väl inget??

Varför skulle du inte kuna blanda bokningsklasser i en biljett. Bara du betalar för F hela resan så hindrar väl inget??

Som henrik l skriver, det finns inget självklart svar inom FFP världen.
T ex Aegean Miles&Bonus tillåter max ett byte per bonusresa och tillåter upp till 24 timmars stopoover.

Annat exempel är Ethiopian Airlines ShebaMiles. Man kan flyga endast direktflyg. Annars behöver man betala för två eller flera bonusresor. :eek:

Andreas, du verkar kunna dina saker. En fråga, om du har tid och lust, hur är principen för omräkning av milage från Singapore Airlines till SAS EB? Eller finns det ens några principer. Ska åka busniness t o r till Singapore med SQ från London och undrar vad det kan bli i SAS-potten. Med vänlig hälsning Christian C

Andreas, du verkar kunna dina saker. En fråga, om du har tid och lust, hur är principen för omräkning av milage från Singapore Airlines till SAS EB? Eller finns det ens några principer. Ska åka busniness t o r till Singapore med SQ från London och undrar vad det kan bli i SAS-potten. Med vänlig hälsning Christian C

Hej.

Först och främst bör din fråga vara placerad i SAS EuroBonus avdelningen på forumet men ingen fara, någon moderator kan säkert vara vänlig och flytta den till rätt avdelning. :)
Vilken bokningsklass har du?

Det finns dock riktiga SAS experter här på forumet så förhoppningsvis kan någon av dessa ge dig ett korrekt svar så fort som möjligt.

Last edited:

Det är väl bara att läsa innantill på Eurobonus hemsidor. SQ business ger väl 200%. Och lhr-sin är väl ca 6765 miles, så lite dryg 13k EB poäng för den sträckan.

Det är väl bara att läsa innantill på Eurobonus hemsidor. SQ business ger väl 200%. Och lhr-sin är väl ca 6765 miles, så lite dryg 13k EB poäng för den sträckan.

Fast SAS kunde varit mer tydliga.. som de flesta andra bolag är, jag menar.. varför ska dom skriva så kryptiskt?
First & Business = A, F, P, R, C, D, J, Z Min. 600
Economy = Y, B, E, H, M, S Min. 300
Low Economy = W, U, K, L Min. 75

Detta kan ju uppfattas som 25% - 50% - 100%?
Varför inte bara skriva ut %-antalet.. :confused:

Fast nu är det ju 25% - 100% - 200% som gäller men SAS kunde underlättat en hel del här..

Last edited:
Jo, de är rätt kryptiska, men det är allmänt känt att det är 200%, 100% och 25% som gäller. Men jag håller helt med om att det inte är uppenbart.

Toppen