Senaste nytt

Avgift för av- och ombokning på SAS awards

Antar resor bokade före 1a Feb behöver avbokas per telefon?
Får upp att jag ska betala 2x250 kronor nämligen online och det undviker jag ju gärna...

Prova klicka dig vidare. Om dom vill ha avgift kommer en ruta för kortbetalning upp innan resan avbokas. Det dras alltså inte av från eventuella återbetalning av skatter.
 

nili

Medlem
Tack, var det shorthaul eller longhaul (destinationen, inte connection)?
Short Arn-Man och la till sdl. Men det skulle vara 150 kr även för longhaul enl agenten. Kanon enl mig (även om jag tycker det skulle vara helt gratis att lägga till) Min erfarenhet är att det snarare är regel än undantag att man får lägga till connections i efterhand på longhaul eftersom de blir tillgängliga senare
 

ljt

Medlem
Short Arn-Man och la till sdl. Men det skulle vara 150 kr även för longhaul enl agenten. Kanon enl mig (även om jag tycker det skulle vara helt gratis att lägga till) Min erfarenhet är att det snarare är regel än undantag att man får lägga till connections i efterhand på longhaul eftersom de blir tillgängliga senare

Pratade just med kundtjänst i samma ärende, dvs ville lägga till connection ARN-CPH på en befintlig long haul. För detta ville hon ha 750 kr per person (vi är 5 i bokningen...). Får väl prova igen senare och förhoppningsvis prata med "rätt" agent, du fångade möjligen inte namnet på agenten som menade att det fanns en policyändring?
 

nili

Medlem
Pratade just med kundtjänst i samma ärende, dvs ville lägga till connection ARN-CPH på en befintlig long haul. För detta ville hon ha 750 kr per person (vi är 5 i bokningen...). Får väl prova igen senare och förhoppningsvis prata med "rätt" agent, du fångade möjligen inte namnet på agenten som menade att det fanns en policyändring?
Nej tyvärr inte, men jag var själv skeptisk eftersom jag inte sett det någonstans . Men agenten var tvärsäker och sa att det även gällde longhaul och att det var nyligen ändrat. Men försök igen
 

palmen

Moderator
Pratade just med kundtjänst i samma ärende, dvs ville lägga till connection ARN-CPH på en befintlig long haul. För detta ville hon ha 750 kr per person (vi är 5 i bokningen...). Får väl prova igen senare och förhoppningsvis prata med "rätt" agent, du fångade möjligen inte namnet på agenten som menade att det fanns en policyändring?
Det är helt korrekt att detta ska kosta 750 per person (sedan i februari). Det finns ingen regel som säger att du får lägga till connections kostnadsfritt. De endast gångerna jag fått göra det är om jag bokat en sas longhaul när biljetten släpps och dagen efter när flighterna inom Europa släpps ringt in och lagt på dessa.

Om det nu kommit en förändring på detta vore det självklart bra. Men tills det finns något officiellt om det (och inte bara någon som hört från kundtjänst) ska vi nog inte räkna med att det är så.
 

ljt

Medlem
Det är helt korrekt att detta ska kosta 750 per person (sedan i februari). Det finns ingen regel som säger att du får lägga till connections kostnadsfritt. De endast gångerna jag fått göra det är om jag bokat en sas longhair när biljetten släpps och dagen efter när flighterna inom Europa släpps ringt in och lagt på dessa.

Om det nu kommit en förändring på detta vore det självklart bra. Men tills det finns något officiellt om det (och inte bara någon som hört från kundtjänst) ska vi nog inte räkna med att det är så.
Kan nu bekräfta uppgifterna från X. Ringde tillbaka till kundtjänst och insisterade på att det ska finnas en ny policy, vilket bekräftades efter att agenten rådgjorde med överordnad. Alltså endast 150 kr för att lägga till ben på SAS award. Vet tyvärr inte mer om eventuella begränsningar etc, men solklart en förbättring!
 

palmen

Moderator
Kan nu bekräfta uppgifterna från X. Ringde tillbaka till kundtjänst och insisterade på att det ska finnas en ny policy, vilket bekräftades efter att agenten rådgjorde med överordnad. Alltså endast 150 kr för att lägga till ben på SAS award. Vet tyvärr inte mer om eventuella begränsningar etc, men solklart en förbättring!
Väldigt positiva nyheter! Tänk om SAS även kunde vara transparenta och delge oss sådan information den officiella vägen.
 
Två frågor:
1. SAS award t/r där SAS ombokar till annat *A bolag på utresan. Är det nu att betrakta som en *A award gällande ev. ändringsavgift?

2. Vid ofrivillig ändring av utresan så gissar jag att en gratis ändring av hemresan upphör efter att utresan är genomförd? (I och med att ofrivilliga ändringen då de facto har accepterats.)
 
Toppen