Senaste nytt

Avgift för av- och ombokning på SAS awards

Filip

Medlem
Förutsätter dock att man har tillräckligt med poäng för att kunna boka nytt utan avbokning. Det kanske inte är så många som är i den situationen.
Är det inte snarare tvärtom med tanke på pandemin och den ackumulerade poänginsamling som skett? Så sitter många medlemmar på poäng de knappt vet du de skall kunna göra av med. Så upplever jag åtminstone diskussionen i gruppen Poängen med EB på Facebook.
 

TP12

Medlem
Är det inte snarare tvärtom med tanke på pandemin och den ackumulerade poänginsamling som skett? Så sitter många medlemmar på poäng de knappt vet du de skall kunna göra av med. Så upplever jag åtminstone diskussionen i gruppen Poängen med EB på Facebook.
Tror varken FB-gruppen eller detta forum är super representativt för programmet som helhet.

Tror snarare att den genomsnittliga poängjägaren har svårt att få ihop tillräckligt med poäng för den där efterlängtade resan i business och när de väl nått fram blir de besvikna på den dåliga tillgängligheten. Se alla trådar som startas av nya användare här på forumet och som man sen aldrig ser igen.

De som sitter på 500 000+ poäng lär vara få. För egen del, i ljuset av SAS Ch-11, försöker jag hålla så lågt saldo EB-piäng som möjligt.
 

Filip

Medlem
Tror varken FB-gruppen eller detta forum är super representativt för programmet som helhet.

Tror snarare att den genomsnittliga poängjägaren har svårt att få ihop tillräckligt med poäng för den där efterlängtade resan i business och när de väl nått fram blir de besvikna på den dåliga tillgängligheten. Se alla trådar som startas av nya användare här på forumet och som man sen aldrig ser igen.

De som sitter på 500 000+ poäng lär vara få. För egen del, i ljuset av SAS Ch-11, försöker jag hålla så lågt saldo EB-piäng som möjligt.
Om så vore fallet så faller ju syftet med att lägga på en avgift överhuvudtaget. Beteendemönstret det syftats på har varit att folk har haft så mycket poäng att man bokat upp resor "i fall att" och sedan avbokat med kort tid på avgång. Avgiften får nog stopp på en del av dessa. Men poängen med mitt inlägg gällde ändringar som ändå resulterar i att en annan bonusbiljett används borde rimligen ha en lägre avgift.
 

FFlash

Medlem
SAS borde tänkte om när det gäller ändringar och sänka avgiften men kvarstå med nuvarande avgift för avbokning. Jag anser att risken finns att man ändå sitter och håller på biljetterna i förhoppning kring större ändring eller inställt flyg.

Precis detta hände mig och jag avvaktade. Hade en biljett som jag skulle behöva ändra på en segment som inte var tillgänglig, fick köpa en ny award med annan tid och avboka existerande bokning.
Sååådäär, det blev mitt först sas flyg som jag fått avboka såhär. Lite trist med avgiften men dennär rimlig kostnad ändå.
 

nili

Medlem
Vet inte om detta varit uppe tidigare men det verkar bara kosta 150 kr att lägga till segment till en SAS-
award nu.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

jerixon

Medlem
Antar resor bokade före 1a Feb behöver avbokas per telefon?
Får upp att jag ska betala 2x250 kronor nämligen online och det undviker jag ju gärna...
 
Toppen