Senaste nytt

Avgift för av- och ombokning på SAS awards

Nikje

Medlem
Blir intressant att se om det kommer bli ökad tillgång närmsta veckan (men med resdatum längre fram) tack vare avbokningar innan avgiften införs..
 

Ricci

Medlem
Ja, så kan det bli. Och då är nog avgiften i sig för lågt satt. Får se detta som en testballong och BC lär säkert rapportera friskt om detta. Man hade ju också kunnat labba med fullständigt flexibla respektive helt oflexibla biljetter där i det senare fallet poängen förfaller vid avbokning men där priset i poäng å andra sidan är billigare.
Håller med, tror också det är en testballong.
Det är möjligt att vi kanske får se olika prissättningar på avgiften i framtiden ju närmare resdagen man ändrar/avbokar.
 

Per A

Medlem
Av- och ombokningar minskar inte tillgängligheten, som SAS skriver att det gör, om de kommer tillbaka till inventory – d v s blir tillgängliga igen.

Jag antar att de menar när folk bokar upp biljetter långt i förväg och sedan ligger på dem tills det börjar närma sig resdatum. Det minskar ju tillgängligheten under en lång tidsperiod för många.
 
Läser på finalcall.travel att SAS kommer att implmenetera nya avgifter vid om/avbokning på bonusresor.
inrikes och europa 250 sek , asien plåtarna anges i 750 dkk. Enligt finalcall nämner sas att det ska påverka tillgången till bonusresor positivt, för resenärerna.

Vidare ska det bli färre pinnar på enkelresor. Nu blir en enkelresa faktiskt just häflten, istf 60% som tidigare.
Själv lyckas jag inte googla mig till informationen från någon annanstans däremot. Givet att det är stämmer

Vad tycker vi ? bra? Dåligt?
 

TP12

Medlem

 

Homer

Medlem
Stämmer det som SAS skriver om att mer än hälften av bonusbiljetterna till och från Nordamerika blir av- eller ombokade så borde det göra skillnad.

Håller tummarna för det åtminstone!

Kan ju stämma, men en väldigt stor del av dessa kan ju vara de som bokar utresan direkt när den dyker upp och därefter ändrar när hemresan släpps.
 
Toppen