Senaste nytt

Avgift för av- och ombokning på SAS awards

Avgiften gäller inte *A-bokningar. Men voucher går ju att använda även på rena SAS-bokningar.
Precis, men det är där jag undrar vart linjen dras, när är det SAS EB bokning vs *A. T ex om man bokar alla flyg med SAS men lägger till nåt inom *A, undviker man då avgiften?
 

TomJ

Medlem
De kunde gott haft avgiftsfritt om man lägger till hemresa på en bokad utresa. Alltså att man utan ombokningsavgifter kan boka en komplett tur och retur. Det här gör ju att 241 voucher blir mkt mindre värd och att flypremium blir mkt mer värt, ska man boka en attraktiv resa är det två enkelbokningar som gäller.

Bättre hade varit MYCKET mer tillgänlighet på biljetter helt enkelt så att det alltid går att boka det man önskar, i kombination med en sådan här avbokningsavgift. Säg fram till 60 dagar före utresa. Då hade jag aldrig bokat något förrän jag var ganska säker på att åka. Det finns ju begränsat med poäng så det hade ju reglerat sig själv med tiden.

Det handlar dock inte om att hjälpa resenärerna utan om att dra in mer pengar. De räknar kallt med att folk bokar enkelbiljetter som ska ombokas till ToR, kaching 750:- extra inkomst. Sen alla som måste avboka av en eller annan anledning drar de in en bra hacka på. Lite som bijletter där du KAN avboka din 5000:- biljett mot en avgift på 600€...

Undrar hur de gör på biljetter där skatt/avgifter är mindre än 750:- förresten. Säg en enkel från USA. Ska de då efterdebitera ?
 
Vi har FlyPremium och det är ofta att vi boka Go eller Plus på ett flyg och hittar platser i Business senare. Jag undrar hur det är om jag bara byta klass på samma flyg?
 

igelkotten

Medlem
För min del innebär det här en försämring då jag mestadels använt mina bonuspoäng inom Europa för att just få flexibiliteten med avbokning och slippa boka plus pro. Å andra sidan kanske det kan göra att jag faktiskt lyckas att boka en resa i longhaul i annat än go

Alla har sin egen uppfattning, men jag anser 250 kr per person vara väldigt billigt för full flexibilitet (som nu verkar gälla fram till avgång istället för max 24 h innan)
 

Noppe

Medlem
Alla har sin egen uppfattning, men jag anser 250 kr per person vara väldigt billigt för full flexibilitet (som nu verkar gälla fram till avgång istället för max 24 h innan)
Du har helt rätt i att det är ett väldigt billigt pris för full flexibilitet, men ändå en 250kr försämring ;) kommer ju givetvis fortsättningsvis att använda bonusresor i detta syfte inom Europa
 
Toppen