Senaste nytt

Avbokade bonusresor

Agö

Medlem
Det finns en mycket enkel lösning, nämligen att sluta låta bonusbiljetter vara avbokningsbara/ändringsbara.

Aldrig livet. Det är det bästa med award bokningarna att de ger så stor flexibilitet. Hade detta tillämpats dessa pandemiår hade de flesta blivit barskrapade på sina poäng.

En kombination här vore det bästa. Det finns på betalbiljetter så varför inte även på bonusbiljetter? Med andra ord: en flexibel och mycket dyrare bonusbiljett, en icke-avbokningsbar och därmed "billigare" (eller på samma prisnivå som idag) biljett. Självklart ska avbokningsrätten följa restriktioner osv.
 

Andreas.Net

Medlem
En kombination här vore det bästa. Det finns på betalbiljetter så varför inte även på bonusbiljetter? Med andra ord: en flexibel och mycket dyrare bonusbiljett, en icke-avbokningsbar och därmed "billigare" (eller på samma prisnivå som idag) biljett. Självklart ska avbokningsrätten följa restriktioner osv.
Om dessa ändringar skulle bli verklighet så måste även tillgången på awards öka så att man inte måste boka 1 år i förväg. Just flexibiliteten är ju nästan nödvändig vid en så lång framförhållning som gäller nu.
 

Agö

Medlem
Om dessa ändringar skulle bli verklighet så måste även tillgången på awards öka så att man inte måste boka 1 år i förväg. Just flexibiliteten är ju nästan nödvändig vid en så lång framförhållning som gäller nu.
Jag tror att min poäng är att avsaknad av flexibilitet bör leda till att färre bokar (åtminstone om man ska tro just denna tråd på 54 sidor) vilket i sin tur bör leda till bättre tillgänglighet och inte så lång framförhållning. Det kan vara ett felaktigt antagande men då får man rätta till prissättningen. Poängen är att man ska betala mer för flexibilitet, precis som man gör när man betalar i kontanter. Det senare är i sig logiskt.
 

pycko

Medlem
Har precis avbokat Thai, Cph-Hkt (Phuket) avresa 14/1, hem 4/2.
Det gick att avboka resan på nätet, något jag inte lyckats med tidigare när det gäller Star Alliance flygningar.
 
Har precis avbokat Thai, Cph-Hkt (Phuket) avresa 14/1, hem 4/2.
Det gick att avboka resan på nätet, något jag inte lyckats med tidigare när det gäller Star Alliance flygningar.
Ja ser man på, den har återuppståt
Screenshot 2022-01-05 at 18-14-56 SAS.png
 
Toppen