Senaste nytt

Avbokad resa - vad gör jag nu?

@Lindypopp
Mitt tips!
Lös detta idag eller imorrn!

Min gissning är att telefonköerna kommer bli värre och värre denna vecka
Jag skulle sikta på att få till nåt från DAR för att slippa vaska hela resan

@Lindypopp
Mitt tips!
Lös detta idag eller imorrn!

Min gissning är att telefonköerna kommer bli värre och värre denna vecka
Jag skulle sikta på att få till nåt från DAR för att slippa vaska hela resan
Ja och kanske åtminstone för tillfället nöja sig med att boka till tex. VIE för att lägga till VIE-ARN vid senare tillfälle. Eller kolla vad de kostar att köpa ekonomibiljetter om priset för dessa är lågt i förhållande till skatter för bonusbiljetter samt värde på hotell.

Här kommer update!
Jag har äntligen fått en full resa bokad. En trevlig agent splittade oss så att jag och infant åker en dag tidigare från DAAR och med endast ett stopp i ADD. Övriga i sällskapet fick också en bra resa men som sagt en dag efter.. vilket är lite tråkigt med tanke på att dom då måste hänga på nåt hotell i DAAR ett dygn. Tjejen jag pratade med kunde också garantera att om vi skulle hitta en bättre resa efter bytet till Skyteam så kan dom lösa det. Det är information jag inte fått till mig tidigare och känns ju otroligt bra. AF och KLM flyger ju direkt till ZNZ från paris och ams och den lösningen hade jag inte tackat nej till.

Tack för all hjälp och rådgivning.

Här kommer update!
Jag har äntligen fått en full resa bokad. En trevlig agent splittade oss så att jag och infant åker en dag tidigare från DAAR och med endast ett stopp i ADD. Övriga i sällskapet fick också en bra resa men som sagt en dag efter.. vilket är lite tråkigt med tanke på att dom då måste hänga på nåt hotell i DAAR ett dygn. Tjejen jag pratade med kunde också garantera att om vi skulle hitta en bättre resa efter bytet till Skyteam så kan dom lösa det. Det är information jag inte fått till mig tidigare och känns ju otroligt bra. AF och KLM flyger ju direkt till ZNZ från paris och ams och den lösningen hade jag inte tackat nej till.

Tack för all hjälp och rådgivning.
Jag hade inte tagit agentens ord som en sanning. SAS skriver själva att det inte går att kombinera Star Alliance och Skyteam i samma bokning.
Ni skulle ju däremot i teorin kunna boka om allt till Skyteam.

Men skönt att ni nu fått till en bokning i alla fall som verkar fungera.

Okej. Har nu hittat perfekta resor med skyteam men bråkar med sas då agenten 26/8 rådde mig till boka den hemresan hon hittade (som var urdålig med uppsplittat resesällskap, hemresa från DAR och på olika datum) för att jag skulle ha nåt bokat och bekräftade i telefonen att jag skulle kunna avboka och boka om med skyteam om jag hittade nåt bättre. Hon sa ingenting om att en av mina vouchers skulle försvinna om jag gjorde detta. Nu när jag försökt boka till dessa nya flyg jag hittat så kan ingen hjälpa mig då dom anser att jag använt min gratis ombokning och då förlorar den voucher som nu är utgången. Det är en jävla rövsits.
Jag har 60k kvar att spendera för att få en ny voucher men det blir en kamp mot klockan. Har nu under kvällen fixat fakturor och större inköp via vänner och familj för att komma upp i den summan - fråga;

- om jag betalar så mycket jag bara kan med amexkortet, kan jag betala den kreditkortsfakturan i förväg för att hinna få vouchern innan vi ska åka eller räknas spenderingen först efter förfallodatum oavsett?

[..] om jag betalar så mycket jag bara kan med amexkortet, kan jag betala den kreditkortsfakturan i förväg för att hinna få vouchern innan vi ska åka eller räknas spenderingen först efter förfallodatum oavsett?

Din voucher triggas vid tillfället som köpet (som går över 150/300k) bokförs på kontot och har ingenting att göra med varken när du betalar fakturan eller när förfallodagen må vara.

Tack för snabbt svar. Och fakturor jag betalar via betalo bokförs direkt mer eller mindre? eller blir det nån månads fördröjning där automatiskt?

Toppen