Senaste nytt

Avbokad resa - vad gör jag nu?

Ringer du SAS har du endast möjlighet att boka om till andra avgångar med lediga awardplatser. Ja, du har rätt att bli ombokad, men inte av SAS utan av ET, vilket generellt kan vara svårt då operating carrier ofta inte vill röra biljetter som ställts ut av annat bolag (SAS). Så ja, tyvärr är det ofta svårt att få hjälp vid inställda bonusresor med Star Alliance.
Jag har lyckats en gång, och det var ingen lätt match.
SQ ändrade tidtabell så en flygning behövde bokas om, SAS kunde/fick inte boka SQ, SQ ville inte röra pga att det var en SAS biljett.
5-6 Huaca till olika Singaporenummer tills någon förstod moment 22, och till slut löste det sig genom att Singapore bokade om och biljetterade!

@Lindypopp

Trist läge! Men som sagt, andas in, andas ut. Brygg kaffe. Utrusta dig med tålamod och ring först SAS och kolla alternativen!
Du får förbereda dig på att lägga några timmar på detta, men vi kommer säkert hitta nån bra lösning! eller åtminstone en lösning.

Om vi får mer exakta förutsättningar kan vi hjälpa bättre, som jag förstått så bokade du er resa så här:

4 personer

22 Okt
ARN-BRU SAS/SN Business
BRU-ADD Etiophian Business
ADD-ZNZ Etiophian Business

3 Nov
ZNZ-ADD Etiophian ekonomi
ADD-VIE Etiophian ekonomi
VIE-ARN Austrian ekonomi

Och så har hemresan blivit ändrad på nåt sätt men (ofrivilliga mellanlandning i Kilimanjaro), och sen blev de 2 sista flygen inställda (ZNZ-ADD-VIE)
Så kontentan är att du behöver hjälp med att ta dig hem runt 3 November från ZNZ eller ADD hem till Stockholm?

Det finns 3 platser i business med TK mellan ZNZ-IST-ARN den 7/11 och samma dag 2 platser i ekonomi med ET mellan ZNZ-ADD-FRA-ARN om ni kan tänka er att stanna lite längre och dela upp er.

Tack för alla svar. Jag sitter i kön nu.

Inser att min information blev rörig, ska försöka sammanfatta.

Sällskap: 2 x vuxna, 2 x barn, 1 x infant

22 Okt
ARN-BRU SAS plus bonus
BRU-ADD Etiophian Business
ADD-ZNZ Etiophian Economy

3 Nov
ZNZ-ADD Etiophian ekonomi (INSTÄLLT)
ADD-VIE Etiophian ekonomi (INSTÄLLT)
VIE-ARN Austrian ekonomi

Samtliga mina poäng gick åt till resorna men har nu jobbat upp 14k.. om det på nåt sätt skulle underlätta.

Det finns 4 platser i biz ZNZ-CPH (TK), 10 nov om det är ett alt. blir svårt med poäng kanske. Blir ju en genomgående biz iaf. Skulle vara om det går att byta ut biz BRU-ADD till eco istället.

Kan det vara ett läge att åka hem från DAR?
Verkar ligga rätt nära, gott om platser ex-DAR dessutom 3-4 Novemer

Finns också 2 Nov

IMG_7846.png

Last edited:
Om du går på pumpen hos SAS hade mitt nästa drag varit att ringa ET, kolla vad de kan göra.
Och föreslå att åka hem från DAR antingen 3/11 eller 4/11 enligt denna rutt
1721633460244.png

ET har allt i egna händer, tricket är bara att hitta nån vettig agent

Toppen