Senaste nytt

Auf wiedersehen Air Berlin? Konkurs...

Blodhundarna fortsätter agera. LOT återupptar trafik mellan Warszawa och Berlin.

LOT resumes Warsaw – Berlin route from Dec 2017

LOT Polish Airlines from December 2017 plans to resume Warsaw – Berlin Tegel route, previously served until July 2013. The Star Alliance member will operate 2 daily flights on this route (1 daily on weekends), with a mix of Dash8-Q400 and Embraer E170. First flight is scheduled on 04DEC17.

LO387 WAW0820 – 0950TXL DH4 x567
LO387 WAW0820 – 0950TXL E70 5
LO389 WAW1720 – 1850TXL DH4 D

LO388 TXL1025 – 1150WAW DH4 x567
LO388 TXL1025 – 1150WAW E70 5
LO390 TXL1930 – 2055WAW DH4 D

LOT resumes Warsaw – Berlin route from Dec 2017 :: Routesonline

Nu stryks alla longhaulflyg från Berlin, orkar inte leta efter någon engelsk version men har fetmarkerat destinationer med respektive slutdatum:

Air Berlin streicht alle Langstreckenflüge ab Berlin - SPIEGEL ONLINE

Nun fallen auch die noch verbliebenen Langstreckenverbindungen vom Flughafen Berlin-Tegel weg: Die insolvente Fluggesellschaft Air Berlin streicht

ab dem 25. September die Flüge zwischen der deutschen Hauptstadt und New York beziehungsweise Miami.

"Air Berlin stabilisiert die operative Situation am Flughafen Berlin-Tegel weiter und streicht verlustreiche Strecken", hieß es zur Begründung. Der alte Flughafen gilt als für Umsteigeverbindungen nicht besonders gut geeignet.

Das Ende fünf anderer Strecken hatte die insolvente Fluggesellschaft bereits vergangene Woche angekündigt.

Zum 17. September und 1. Oktober fallen die beiden täglichen Verbindungen von Berlin nach Abu Dhabi weg.

Zum 30. September wird die Verbindung Berlin-Chicago aus dem Flugplan genommen,

die Flüge nach Los Angeles und San Francisco zum 1. Oktober.

Detta är ju i sammanhanget väldigt goda nyheter - precis detta vill jag se att SAS gör med t.ex. GOT!
Vill också att SAS fixar Göteborg till Berlin

OT: Vi ska till Berlin över Allahelgona-helgen blev med Lufthansa via Frankfurt dit och München hem, mäkkig väg. Vågade inte boka Air Berlin då det var precis efter den 15/8. Pris-mässigt diffade det på en 100-lapp per skalle

OT: Vi ska till Berlin över Allahelgona-helgen blev med Lufthansa via Frankfurt dit och München hem, mäkkig väg. Vågade inte boka Air Berlin då det var precis efter den 15/8. Pris-mässigt diffade det på en 100-lapp per skalle

Ville ni inte flyga med SAS? Har aldrig sett (hittills..) att Lufthansa legat under SAS prismässigt på Skandinavien-Tegel, men det kanske var så här?

Jag har en bokning Miami-Berlin i november, men ingenting har ändrats, varken i Air Berlin-appen eller hos CheckMyTrip.

Oj, den skulle jag nog försöka omboka till via Düsseldorf snarast. Ser dem inte omboka via andra bolag med tanke på "inga pengar", så jag skulle nog inte vänta på att de hör av sig.

Toppen