Senaste nytt

Auf wiedersehen Air Berlin? Konkurs...

Jeg har en Austrian flight "operated by Air Berlin" (CPH-VIE) i September som del af 3 legs award med M&M Luftansa (BLL-CPH-VIE-HKG-KUL-SGN-HUI). Skal man selv tage fat eller ordner OS, LH, eller M&M dette?

Jeg har en Austrian flight "operated by Air Berlin" (CPH-VIE) i September som del af 3 legs award med M&M Luftansa (BLL-CPH-VIE-HKG-KUL-SGN-HUI). Skal man selv tage fat eller ordner OS, LH, eller M&M dette?
Det är inte codeshare. Airberlin flyger inte mellan Wien-Köpenhamn med AB flightnummer.
Det är wet-lease så det ska räknas som Austrian (OS) flight.

Austrian Airlines Concludes Wet Lease Agreement with Air Berlin

Det är nog bäst att du kontaktar Austrian då det är de som utför (i alla fall avtalsmässigt) flighten.

Det måste ju vara Austrian som ska fixa. Det är juridiskt sett deras flight, de har en underleverantör.

Inte som på codeshare där de sålt någon annans biljett, här är det ju deras eget flyg rakt igenom.

Nu börjar det skäras i långlinjeprogrammet:

airberlin in recent weeks adjusted planned Trans-Atlantic service in Winter 2017/18 season, where certain flights are no longer available for reservation, between 29OCT17 and 24MAR18.

Berlin Tegel – New York JFK AB7454/7455 closed for reservation (previously filed 4 weekly). Overall service adjusted from 11 to 7 weekly
Berlin Tegel – San Francisco Reservation for 5 weekly flights in winter season is closed
Dusseldorf – Boston Reservation for 4 weekly flights in winter season is closed

airberlin W17 US service changes as of 23AUG17 :: Routesonline
Dusseldorf – Los Angeles 5th weekly flight (Day 4) is currently not available for reservation
Dusseldorf – Orlando 2 of 7 weekly (Day 24) flights closed for bookings in winter season

Jag sökte status match nu i veckan men inget svar.
Får klara mig utan lounge på söndag.
Jag sökte också om special assistance, rullstol för jag går på kryckor och har ena foten i gips efter en tennis olycka i måndags.
Hoppas det funkar för det är jobbigt att gå på kryckor.

Jag ska flyga Etihad (köpt via Ethihad.com) till Kuala Lumpur i November. 1:A benet blir mellan Köpenhamn-Düsseldorf med just AirBerlin. Behöver jag oroa mig eftersom biljetten köptes via Etihad? Det borde väl vara deras bekymmer att hitta ny samarbetspartner?

Jag ska flyga Etihad (köpt via Ethihad.com) till Kuala Lumpur i November. 1:A benet blir mellan Köpenhamn-Düsseldorf med just AirBerlin. Behöver jag oroa mig eftersom biljetten köptes via Etihad? Det borde väl vara deras bekymmer att hitta ny samarbetspartner?
Alltid bättre att agera än att reagera. Kontakta Etihad och kolla läget redan nu, så slipper du kanske oroa dig.

Toppen