Tak for initiativet,
@MrDollar!
Ensam??? Jeg skelner mellem single (enlig, engelsk: lonesome) og ensom (lonely).
Jeg er dybt knyttet til de tre kontinenter Afrika, SE-Asien, og Europa. Ideelt set bruger jeg en trdiedel af tiden hvert sted. Da jeg er free lancer, tager jeg alle fordele:
Rejser "enlig" 2-3 gange per aar - typisk 2-4 uger ad gangen. Ja, jeg har ofte arbejde med - en gang imellem faar jeg lavet alt for lidt og har for travlt med at kaste mig ud i eventyr. Finder et sommerhus, gaestehus eller lignende og nyder roen og fordybelsen og kan koncentrere mig. Eller rejser med stops som om skattevaesent var efter mig...
Familie (i Vietnam): Vi rejser ikke meget som hel familie men en gang imellem til Danmark eller Central Highlands i Vietnam
Lille familie (fruen): Vi rejser sjaeldent sammen kun os to da vi har smaa boern. Det gaar selvfoelgelig lidt ud over passionen...til gengaeld fester vi ca. 5 dage om ugen naar vi er i Hue (fruen er efterspurgt lokal sangerinde saa vi faar et vaeld af invitationer.
Arbejde: Naesten altid alene paa eksotiske steder. Har netop nu kontrakter i Cambodia og Rwanda.
Elsker afvekslingen. Evnen til at vaere sammen og vaere alene. Diversiteten laenge leve. Livet er en gave!
Min far sagde: Intelligente mennesker keder sig aldrig.
Hvorfor alene? Det er dobbelt saa sjovt og halvt saa dyrt...
Hvorfor jeg ikke tager fruen med paa lange rejser? 1. Hvad skal hun lave - hun er meget social, tilknyttet sit netvaerk, og taler Vietnamesisk. 2. Man tager jo normalt ikke broed med til bageren?