Senaste nytt

ATR 72 "operated by SAS"

Efter ett ars resande med ATR-72 i Flybe inrikes i finland ar jag allergisk mot flygplanstypen. Jag kommer aktivt gora vad som helst for att aldrig satta min fot i en sadan karra igen. Ruskigt kul dock att se ovetandes "guld korts" resenarer som bankar sig pa rad 1 for att fa aka baklanges med ett 90 graders sate som inte kan fallas :)

Efter ett ars resande med ATR-72 i Flybe inrikes i finland ar jag allergisk mot flygplanstypen. Jag kommer aktivt gora vad som helst for att aldrig satta min fot i en sadan karra igen. Ruskigt kul dock att se ovetandes "guld korts" resenarer som bankar sig pa rad 1 for att fa aka baklanges med ett 90 graders sate som inte kan fallas :)
Det bakvända finns iaf inte i sas nya 600 plan men visst, rad 1-2-3 är en styggelse i ljudvolym och tid onboard-deboard

Det verkar vara 18 rader på höger sida och 19 rader på vänster sida. Nu har de öppnat upp så att 17, 18 och 19 är Plus
Då kan du sätta dig vart du vill, tänk dock på att sista raden på vänster och höger ej går att luta sätena. Om det hade haft 20 eller 18 som sista "ensamma" raden hade jag tipsat om att undvika dessa, den configen har sjuuukt tight med utrymme till framförvarande säte

Bra att veta. Tror det är andra gången någonsin jag flyger en ATR72. Första gången var med Air Dolomito (?) på en Lufthansa businessbiljett. Var lite förvånad över att ha rad 18 eller var det nu var :)

Jeg har booket en flyvning i Go København-Aalborg som skal opereres med et JetTime ATR-72.

Udfra hvad jeg læser mig til her, bør man vælge sæde på en af de sidste rækker. Korrekt?
Seatmappet viser 17 rækker i 2x2 opstilling. Kan man sige om det er et af de nye eller gamle fly?

Jeg har booket en flyvning i Go København-Aalborg som skal opereres med et JetTime ATR-72.

Udfra hvad jeg læser mig til her, bør man vælge sæde på en af de sidste rækker. Korrekt?
Seatmappet viser 17 rækker i 2x2 opstilling. Kan man sige om det er et af de nye eller gamle fly?
17? Låter underligt lågt. Är det Go du åker i? Men generellt, ju lägre nr desto längre i kabinen, man går på bakifrån. Dessutom har jag noterat att det är något lägre takhöjd ju längre fram man sitter, men det skiljer kanske 3-4 Cm mot först och sista raden

17? Låter underligt lågt. Är det Go du åker i? Men generellt, ju lägre nr desto längre i kabinen, man går på bakifrån. Dessutom har jag noterat att det är något lägre takhöjd ju längre fram man sitter, men det skiljer kanske 3-4 Cm mot först och sista raden

Højden er ikke noget problem for mig, for jeg er ikke særlig høj når jeg sidder ned :) Jeg er mere optaget af seat pitch da jeg har nogle meget lange ben. Nogen erfaringer omkring pitchet på sæderne i JetTime's fly?

Ja, billetten er booket i Go (award billet).

Toppen