Senaste nytt

At Six - Värt vad det kostar?

micke

Medlem
En av nätterna finns endast superior (samma kväll som Clarion på söder endast har sviten). Så det blir superior för 5390 med classictravel (då ingår frukost plus 100 USD i baren/restaurangen).

Funderade på att boka en kväll i Superior och ha frun boka nästa i Standard. Blir billigare och kanske får man 2 ggr 100 USD men inte värt besväret.

PS skulle i för sig kunna får rummet för 4639 sek via hotels.com och mecenat utan frukost och 100 USD (men då får jag inga nätter eller bonus). Kanske bästa alternativ eftersom jag kommer nog inte att äta middag på hotellet.
Tycker att At Six varit riktigt trevligt de gånger vi bott där. Då har vi iofs. bokat rum för under 2400 kr. inkl. de 100 usd. kredit som använts i restaurangen (trevlig men lite överprisad för vad man får). Frukosten fint utbud men lite trångt för ett 5-stjärnigt tycker jag.
För de summorna du nämner hade jag nog hoppat. Om det är så dyrt verkar det ganska fullbokat vilket innebär att det blir svårare med uppgradering. Å andra sidan har ju allt blivit dyrare senaste tiden.
 

mrestes

Medlem
Jag tycker At Six var trevligt. Hade nog satt ca 4000 kr per natt som max för det hotellet dock, men nu får du ju $100 credit. Värt att nämna att den krediten inte kan användas på SUS.

Finns nog andra hotell jag hade valt i den prisklassen, t ex Bank Hotel.
Det är 5400 för 2 nätter så 2700 per natt. Men 100usd är bara en på vistelse.
 

Sir Lemon

Medlem
Min vän kika på elite Hotel marina. Sviten där är riktigt nice men även junior sviten. Sen kan du hellre ta med frugan båten andra sidan och bjuda på en god lunch på Aira. **

Rek varmt. Jag var där förra månaden.
Plus en för Elite Marina Tower. Välj deluxe med sea view. Grymt bra och prisvärt. Med spa på hotellet om du vill lyxa till det.
 

mrestes

Medlem
Plus en för Elite Marina Tower. Välj deluxe med sea view. Grymt bra och prisvärt. Med spa på hotellet om du vill lyxa till det.
Tack. Elite Marina Tower ser fint ut. Lite billigare än At Six, 4819 för två nätter vs 5400 på At Six (inte säkert jag har så mycket nytta av 100$ där, eftersom vi vill äta på andra ställen och uppgraderings möjlighet är liten). Men sen checkout på söndagen är riktigt intressant och Elite Marina Tower ligger en half timme med tunnelbana bort från ställen vi kommer att besöka, som Frantzen. Funderar även på att bara äta på Frantzen och åka hem till Uppsala och ta en helg i Stockholm någon annan helg när det är inte så fullt och dyrt överallt.
 

mrestes

Medlem
Hade valt Bank eller Villa Dagmar
Bank är 7900 den helgen för två nätter i ett rum med endast 15 kvm. 50$ att spendera, och chansen för uppgradering till ett större rum känns begränsad. Villa Dagmar 7500 med frukost för 20 kvadrat på hotels.com, ännu dyrare på classictravel med matvoucher.
 

Lauda 777

Medlem
Tack. Elite Marina Tower ser fint ut. Lite billigare än At Six, 4819 för två nätter vs 5400 på At Six (inte säkert jag har så mycket nytta av 100$ där, eftersom vi vill äta på andra ställen och uppgraderings möjlighet är liten). Men sen checkout på söndagen är riktigt intressant och Elite Marina Tower ligger en half timme med tunnelbana bort från ställen vi kommer att besöka, som Frantzen. Funderar även på att bara äta på Frantzen och åka hem till Uppsala och ta en helg i Stockholm någon annan helg när det är inte så fullt och dyrt överallt.
Elite Marina Tower nås med fördel med båt. SL linje 80 till och från Nybroplan.
 

guwonder

Medlem
Depending on how soon the stay is, I would book a refundable/free-cancellation rate and watch for rooms to open up more cheaply last minute at this hotel and others around Stockholm that may be considered acceptable. I find award room nights open up rather often for me at the last minute as long as I am flexible about which hotels and have points available in various hotel programs to use to avoid the high rate nights. It may even be worth buying points in some cases. Definitely worth looking repeatedly and even throughout the day of desired check-in to see what becomes available more cheaply or if award nights pop up as available.

Personally, I wouldn’t pay 4600+ SEK for At Six. The breakfast chaos during busy times there is enough for me to not to want to pay even half of that. But if it’s on a rate plan with a $100 credit and really wanting to eat and drink at applicable places at the hotel and wanting guaranteed 4pm checkout — they haven’t always been great about 6pm checkout for Nordic Choice Club Platinum — then I can see why it would be in the consideration if not able to find any other acceptable place. But I would try to avoid getting hit by such a cost to stay at this hotel, but that is as a value-hunter.
 
Toppen