Senaste nytt

At Six - Värt vad det kostar?

mrestes

Medlem
Försökte att se om det fanns en tråd sedan tidigare men det går inte att söka på "At six" eftersom at och six är båda vanliga ord.
Måste boka en helg i Stockholm och de vanliga Strawberry hotels är ganska dyra (Clarion på Södermalm hade endast 1 rum, Junior Svit, för typ 8000 kr per natt!)
Så eftersom det blir lite dyrare hur än jag gör funderar jag på att boka At Six.

Ni som har bott där, hur bra är det? Är det värt pengarna endast om man spenderar mycket tid i rummet eller de allmänna utrymmen?
 

mrestes

Medlem
Hur mycket ska du betala och för vilket rum?
En av nätterna finns endast superior (samma kväll som Clarion på söder endast har sviten). Så det blir superior för 5390 med classictravel (då ingår frukost plus 100 USD i baren/restaurangen).

Funderade på att boka en kväll i Superior och ha frun boka nästa i Standard. Blir billigare och kanske får man 2 ggr 100 USD men inte värt besväret.

PS skulle i för sig kunna får rummet för 4639 sek via hotels.com och mecenat utan frukost och 100 USD (men då får jag inga nätter eller bonus). Kanske bästa alternativ eftersom jag kommer nog inte att äta middag på hotellet.
 
Last edited:

igelkotten

Medlem
Jag tycker At Six var trevligt. Hade nog satt ca 4000 kr per natt som max för det hotellet dock, men nu får du ju $100 credit. Värt att nämna att den krediten inte kan användas på SUS.

Finns nog andra hotell jag hade valt i den prisklassen, t ex Bank Hotel.
 

Renato

Medlem
Försökte att se om det fanns en tråd sedan tidigare men det går inte att söka på "At six" eftersom at och six är båda vanliga ord.
Måste boka en helg i Stockholm och de vanliga Strawberry hotels är ganska dyra (Clarion på Södermalm hade endast 1 rum, Junior Svit, för typ 8000 kr per natt!)
Så eftersom det blir lite dyrare hur än jag gör funderar jag på att boka At Six.

Ni som har bott där, hur bra är det? Är det värt pengarna endast om man spenderar mycket tid i rummet eller de allmänna utrymmen?
Min vän kika på elite Hotel marina. Sviten där är riktigt nice men även junior sviten. Sen kan du hellre ta med frugan båten andra sidan och bjuda på en god lunch på Aira. **

Rek varmt. Jag var där förra månaden.
 
Jag tycker At Six var trevligt. Hade nog satt ca 4000 kr per natt som max för det hotellet dock, men nu får du ju $100 credit. Värt att nämna att den krediten inte kan användas på SUS.

Finns nog andra hotell jag hade valt i den prisklassen, t ex Bank Hotel.
Med risk för att låta som en gnällspik så tycker jag inte Bank är något vidare heller. Och på undvik Villa Dagmar om de inte åtgärdat ljudnivån/discodunket.
 

igelkotten

Medlem
Med risk för att låta som en gnällspik så tycker jag inte Bank är något vidare heller. Och på undvik Villa Dagmar om de inte åtgärdat ljudnivån/discodunket.
Nej då, tar gärna tips på hotell i Sthlm. Jag kommer ofta med jobbet, och har bott på At Six, Nobis, Story, Bank och Diplomat. Jag tyckte Bank var bäst av de, men ingen skulle få mer än 7/10 kanske. Nobis har alltid mycket discodunk.
 
Toppen