MrDollar
Medlem
Tack för svar.
Nu sitter inte jag med någon biljett med just Asiana, var bara mer fundersam över hur dom (SAS,Eurobonus) eventuellt skulle hantera en sådan situation.
Nu får vi ju hoppas att Asiana inte går i konkurs då det verkar vara ett bra bolag vad jag läst här på bc.
Nu sitter inte jag med någon biljett med just Asiana, var bara mer fundersam över hur dom (SAS,Eurobonus) eventuellt skulle hantera en sådan situation.
Nu får vi ju hoppas att Asiana inte går i konkurs då det verkar vara ett bra bolag vad jag läst här på bc.
Jag tycker man läser allt som oftast att Eurobonus vägrar boka om till annat än awards. Jag vet inte vad som händer om man spelar dum ("oj, emailet om att ett segment blev avbokat har jag helt missat") och beger sig till flygplatsen trots avbokat segment, då är ju biljetten under airport control och de kan boka om till revenue bokningsklasser.
Du kommer få boka om gratis utan avgift till annan award, men finns det bara ekonomi så är det ju trist, även om man får tillbaka mellanskillnaden i poäng. De lär inte gå med på att boka om dig till revenue om det är långt kvar till avresa. Händer det nära inpå, t ex någon dag innan avresa, eller under resan, ökar chansen att bli ombokad till revenue-biljett på annat bolag, men räkna med att det kan bli business eller ekonomi, och att du får claima för nedgradering i efterhand.