Senaste nytt

ASIANA i kris

Dr. Miles

Expert
Asianas huvudägare, Kumho Industrial säljer all sin del av Asiana aktier (som motsvarar ca 1/3 av Asianas aktier).

Parent of South Korea's Asiana Airlines puts its $442 million stake up for sale - Reuters

Reuters skrev:
Parent of South Korea's Asiana Airlines puts its $442 million stake up for sale

Its shares have since more than doubled, as its top shareholder Kumho Industrial pledged to sell the airline should it fail to reduce the airline’s debt, raising expectations for potential takeover interest.

The restructuring plan, however, was rejected by creditors last week for not being sufficient to restore market trust in the indebted carrier, which has 3.4 trillion won ($3 billion) in short-term obligations including 1.3 trillion won of loans maturing this year.

In a revamped proposal on Monday, Kumho, which owns one-third of Asiana, said it would sell the entire stake and also offer the 500 billion won holding as collateral to creditors for interim loans.
 

Agö

Medlem
Det är tydligen short haul som är problemet. Long haul funkar bra.
Mmm, tuff konkurrens förstås. Och long haul kan inte leva utan short haul. Samma problem som de europeiska bolagen haft länge och försökt tackla med diverse underleverantörer och andra lösningar.
 

ALU

Medlem
Surt det där. Jag sitter på 80 k EB poäng som går ut sista juni. Måste använda dem innan de brinner inne och hade sneglat mot Asiana, men vågar nog inte satsa poängen där så som det ser ut. Borde gå att hitta något annat skoj tillsammans med en 2-4-1. Tanken är att få en familjefri helg med bara egen tid... :)

Härligt att vara tillbaka här på BC för övrigt, efter en hel del tid borta. Så kan det gå när det är fullt upp!
 

palmen

Moderator
Surt det där. Jag sitter på 80 k EB poäng som går ut sista juni. Måste använda dem innan de brinner inne och hade sneglat mot Asiana, men vågar nog inte satsa poängen där så som det ser ut. Borde gå att hitta något annat skoj tillsammans med en 2-4-1. Tanken är att få en familjefri helg med bara egen tid... :)

Härligt att vara tillbaka här på BC för övrigt, efter en hel del tid borta. Så kan det gå när det är fullt upp!
Dra en first med Lufthansa till Nordamerika. Kommer jag ihåg rätt är det 175k poäng, hälften med voucher.
Kul att se dig här igen!
 
  • Gilla
Reactions: ALU

ALU

Medlem
Dra en first med Lufthansa till Nordamerika. Kommer jag ihåg rätt är det 175k poäng, hälften med voucher.
Kul att se dig här igen!

Tack! Ja, jag har många fler poäng än så att använda utöver de 80 k, det viktigaste är dock att jag undviker att tappa de som brinner inne.
 
Toppen