gnisten skrev:Min bokning är ICN - FRA i oktober.Alla datum fr.o.m 1 september ochframåt är inte bokningsbara i F dådom står som "sold out".Klicka för att utvidga...
Vad jag har hört blir man oftast nerputtad ett steg om den klassen man bokat tas bortrichard87 skrev:Känns lagom kul. Har julresan bokad ut 20 december FRA-ICN i First med vidare färd till Guam. Inte helt lätt att hitta andra bonusplatser vid det här laget de dagarna runt jul. Sitter också med flera separata bokningar runt i Asien som ej är återbetalningsbara om man inte skulle komma iväg.Vågar man hoppas att Asiana flyttar ner en i business eller kommer Tallin ta över och kräva att det finns award-platser tro?Klicka för att utvidga...
Skulle absolut förutsätta att du blir nergraderad bara. Som @Andreas Ekman säger Så länge de opererar rutten så ska de lösa det åt dig. Hänt mig (och många) tidigare att first försvunnit på en rutt och man då blir bokad i biz. Skulle asiana gå i konken eller sluta flyga rutten är det annat läge dockrichard87 skrev:Känns lagom kul. Har julresan bokad ut 20 december FRA-ICN i First med vidare färd till Guam. Inte helt lätt att hitta andra bonusplatser vid det här laget de dagarna runt jul. Sitter också med flera separata bokningar runt i Asien som ej är återbetalningsbara om man inte skulle komma iväg.Vågar man hoppas att Asiana flyttar ner en i business eller kommer Tallin ta över och kräva att det finns award-platser tro?Klicka för att utvidga...
squeezen skrev:Skulle asiana gå i konken eller sluta flyga rutten är det annat läge dockKlicka för att utvidga...
Jag tycker man läser allt som oftast att Eurobonus vägrar boka om till annat än awards. Jag vet inte vad som händer om man spelar dum ("oj, emailet om att ett segment blev avbokat har jag helt missat") och beger sig till flygplatsen trots avbokat segment, då är ju biljetten under airport control och de kan boka om till revenue bokningsklasser.MrDollar skrev:Bra fråga. Om man har en award resa inbokad med eurobonus och ticket 117 är SAS då "skyldiga" att boka om till annat bolag?Någon som vet hur dem skulle agera?Klicka för att utvidga...
MrDollar skrev:Bra fråga. Om man har en award resa inbokad med eurobonus och ticket 117 är SAS då "skyldiga" att boka om till annat bolag?Någon som vet hur dem skulle agera?Klicka för att utvidga...
Budgetresenär skrev:Jag tycker man läser allt som oftast att Eurobonus vägrar boka om till annat än awards. Jag vet inte vad som händer om man spelar dum ("oj, emailet om att ett segment blev avbokat har jag helt missat") och beger sig till flygplatsen trots avbokat segment, då är ju biljetten under airport control och de kan boka om till revenue bokningsklasser.Klicka för att utvidga...
Canadien skrev:Du kommer få boka om gratis utan avgift till annan award, men finns det bara ekonomi så är det ju trist, även om man får tillbaka mellanskillnaden i poäng. De lär inte gå med på att boka om dig till revenue om det är långt kvar till avresa. Händer det nära inpå, t ex någon dag innan avresa, eller under resan, ökar chansen att bli ombokad till revenue-biljett på annat bolag, men räkna med att det kan bli business eller ekonomi, och att du får claima för nedgradering i efterhand.Klicka för att utvidga...
Länken till inläggetLPC123 skrev:Jag läste precis på Twitter att Asiana slutar med first på dom flygningar som har det from 31augusti. Detta är info från The pointsguy. Jag har själv inte haft förmånen att testa Asiana men har förstått på många här att det är riktigt bra. Mycket tråkigt men en tydlig trend i branschen att skrota first.Klicka för att utvidga...
ANA har tidigare inte varit direkt svårt, men har nästan bara funnits 1 plats per flight. Närmre avgång har det dock ibland kunnat öppnas upp och finnas 2 platser.varva77 skrev:Verkligen trist, haft planer på att testa dem någon gång eftersom det verkat fullt möjligt att få tag på awardbiljetter relativt lätt. Av de alternativ som finns kvar är det väl endast Air China och Thai som man kan boka i långt i förväg. Lufthansa har ju sitt tvåveckorsfönster (plus mer eller mindre avveckling på gång även fast det nu verkar bli ett par platser på nya flyplan som kommer in), ANA går väl knappt att få tag på och Swiss samt Singapore inte öht.Klicka för att utvidga...
palmen skrev:Synd att First försvinner, den var riktigt riktigt bra.Vad kommer hända med de A380 som har First sviterna? Kommer man kunna sitta där om man reser i business tills de antingen sålt av planen eller bytt ut First kabinen?Klicka för att utvidga...
Tråkigt då jag gillade hårdvaran och det ofta fanns bra tillgång, vi var 4 polare senast jag flög deras F.Ricci skrev:Har heller inte hunnit testa dem i F och hinner tyvärr nog inte med det innan sommarens slut.Klicka för att utvidga...