Senaste nytt

Artikel: Hur blir jag uppgraderad på flyget?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Dr. Miles

Expert
Har aldrig hänt mig. Jag är inte tillräckligt "snygg" uppenbarligen.

Jag ögonvittnade uppgradering genom kontakter ombord.
Jag har inte skrivit klart min reserapport från förra resan men jag såg och hörde uppgradering genom "kontakter" onboard på Air Chinas flygning mellan Paris och Beijing.
En manlig purser tog ett par kineser från Economy class till Business class efter dörstängning. Paret satte på andra sidan gången av mitt säte.
Pursern förklarade till en äldre flygvärdinna som ansvarade Business class kabin att paret var bekanta till kontorschefen av Air Chinas Paris kontor.

Jag vet inte varför de blev inte uppgraderade vid check in då beläggning i Business class var mindre än hälften.

Paret var varken jobbiga eller högljudda så störde de inte andra resenärer på något sätt.
http://www.businessclass.se/ovrigt/8422-21-flygmysterier-avsloejade.html#post104171
 

A380*G

Medlem
Har aldrig hänt mig. Jag är inte tillräckligt "snygg" uppenbarligen.

Eller så är inte din familjemedlem flygvärdinna?

EDIT: angående F&F...
När jag flög PVG-ZRH i F med LX tog MdC fram två pax till mittplatserna på rad två. De kände inte varandra men båda hade någon connection till någon annan i besättningen såg jag.
 
Last edited:

Jadessa

Medlem
Och är din familjemedlem en cabincrew och du flyger på dennes specialfares så skall man klä sig casual chic. Jeans går inte alls....
 
Last edited:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen