Ytterligare "evidens" om statusens betydelse. Flyger FCO-LHR-BKK imorgon med BA. Blev nyligen uppgraderad till guld, trots att 5p saknades. Men jag skrev till dem och talade med dem och förklarade omständigheterna o s v att jag borde få guld nu (i maj), allt med baktanken att få en uppgradering för nämnda resa. Eftersom en world traveler plus (WTP) till BKK betingade ett ngt för högt pris för en statsanställd inom akademien, även med en "sloppy booking" i economy, så fick det bli en ekonomiklass. Döm om min förvåning när jag skulle göra check-in 24 timmar innan första benet och det funkade inte. Gick till "manage my booking" och såg att jag hade åkt upp till WTP innan jag bett om det. Vad som imponerade på mig var att när jag flugit 747:an med den kabinkonfigurationen har jag alltid suttit på 12 A, eftersom det finns ett fällbart skötbord framför den platsen där man kan lägga upp fötterna. Vilken plats fick jag? Jo 12 A. Detta kan man kalla "service marketing in practice". BA har gett mig ytterligare en anledning att flyga med dem