Senaste nytt

Artikel: British Airways nya First Class

Status
Stängd för vidare inlägg.
Glömde kommentera Helikopter.. Tidiagre fanns det ett bolag (US Helicopters) som flög från JFK och EWR till Heliporten på 34rd samt nere på södra tippen. Delta hade code share från JFK och Continental hade från EWR.
TSS - New York, NY, USA East 34Th Street Heliport

Hösten 2009 hade Continental ett erbjudande där transfer till Manhatten ingick. Vi hade bokat detta på sträckan SJU-EWR-TSS. Tyvärr gick bolaget konkurs två månader innan vi skulle åka :mad:

Prisförslag finns här:
Helicopter Charter Rates | Liberty Helicopters Charter New York NYC

Vilken härlig resa! Verkar varit mycket lyckad från början till slut. Trevligt att BA har lagt ner mycket energi i att åter få en topp klass produkt. Ser väldigt lockande ut trots att man klämmer in 14st i nosen.

Glömde kommentera Helikopter.. Tidiagre fanns det ett bolag (US Helicopters) som flög från JFK och EWR till Heliporten på 34rd samt nere på södra tippen. Delta hade code share från JFK och Continental hade från EWR.
TSS - New York, NY, USA East 34Th Street Heliport

Hösten 2009 hade Continental ett erbjudande där transfer till Manhatten ingick. Vi hade bokat detta på sträckan SJU-EWR-TSS. Tyvärr gick bolaget konkurs två månader innan vi skulle åka :mad:

Prisförslag finns här:
Helicopter Charter Rates | Liberty Helicopters Charter New York NYC
Vad tycker ni om helikopter t/f Manhattan egentligen (förutom glassighetsfaktorn)? När Concorden gick så kunde man få sådan transfer utan extra kostnad och det var ju kul första gången, men... Problemet är ju att resan blir mer komplex, man får ytterligare en avgångstid att passa, terminalen på 34th är inte rolig, etc etc. Tidsvinsten är också diskutabel och varierar beroende på trafiken.

Jag tycker personligen att det är bättre med taxi dörr-dörr. Enklare och bekvämare - men inte lika glassigt...

speedwing,

Min poäng är att den ingick i mitt pris redan... Tidtabellen för vår flight var vid solnedgång, och jag har svårt att tänka mig att en helikopter resa från Newark till Manhattan vid solnedgång inte kan vara annat än spektakulär.

Glassigt kanske, men jag personligen handlar det om upplevelsen och vyerna, inget annat. Jag skulle tänka mig lägga några hundra dollar en väg för upplevelsen, men max det.

Star har mycket att lära av Oneworld när det gäller hanteringen av sina guldmedlemmar..

Nu är det ju så att
*A Guld motsvar BA Silver=OW Sapphire = Finnair Gold=Iberia Gold= AA Platinum

BA Gold = OW Emerald ligger högt över *A Gold (precis som f.ö. Flying Blue Platinum gör)

First verkar inte helt fel. Får hoppas att de uppgraderar sin Club Europe/World kabin också.

Flög i november från München via LHR till Los Angeles. Kabinen ombord på deras Airbusar är väldigt sliten och maten knappt ätbar. Loungen var överfull, men bra utbud av mat och dricka. I deras 747:a från LHR till LAX så var kabinen också väldigt sliten, stolen likadant och jag kände varje rörelse som min granne gjorde. Maten på denna sträckan var heller ingen höjdare. Kabinpersonalen var dock outstanding. Det var första resan för min del med BA i Club (gick inte att uppgradera till First, var utsålt), men det lär nog dröja innan det blir en ny tur med BA för min del.

Vilken härlig resa det måste ha varit!
Reportage får topp betyg av mig! Bra med bilder och strålande beskrivet.
Som vanligt så gör BA ett toppen jobb!

Härligt reportage. Jag funderar bara på hur är det att åka First om man har sällskap. Jag menar layouten av stolarna verkar ju borga mest för att varje passagerare skall få privacy. Men om man är två resenärer går det vara social då?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen