Senaste nytt

Artikel: British Airways nya First Class

Status
Stängd för vidare inlägg.
Wow!

Man blir riktigt sugen på att en liten BA tripp nu :)
Det som på pappret är surt med BA är deras plan 747-400 är i min erfarenhet rejält mycket bullrigare än en a380. Vet någon när a380:a kommer?
Dessutom så kommer deras nya 787 inte ha F :(

Star har mycket att lära av Oneworld när det gäller hanteringen av sina guldmedlemmar..

du måste ha en tät polare som bjussar på en sån resa :)

No problem, man!

American Airlines(AA) AAdvantage kör Buy miles kampanj fram till 2012-FEB-29.
Man kan köpa 40.000 miles och få 15.000 bonus miles.

Med 40.000 AA miles kan man flyga mellan Europa och Mellanöstern/Indiska subkontinent i First class per enkelresa.
Med 50.000 AA miles kan man flyga mellan Europa och Afrika i First class per enkelresa.

OAAwardChart0909.gif

Inköpkostnaden av 40.000 AA miles (+15.000 miles med kampanjen) är ca 8.200 SEK.
Så 8.200 SEK + skatter(bränsletillägg tillkommer på British Airways flyg, tyvärr) kan man flyga British Airways First class på långlinje per enkelresa.
Det kallar jag deal. :cool:

Tack till vår korrespondent Concorde för en välartikulerat rapport från BA NF. Det känns lite som att stämningen var på topp med ett muntert gäng herrar till New York och nästan ingenting kan gå fel :cool:

Jag håller med Concorde att BA First är bra, men jag lägger nog hellre mina pengar (och/eller poäng) på Lufthansa (med ny kabin) eller Swiss (ny kabin) där jag anser helheten är bättre. Jag testade BA NF själv i december dock utan samma strålande förutsättningar och tyckte det var stabilt men inte mer. Jag återkommer med en rapport från LH F i mars på FRA-IAD sträcken. Just nu är det en B747-400 med nya första klass som är planerat på sträckan.

Där jag känner igen mig är hjälpen på T7 på JFK,. Det kan vara ett sant helvete, och det var det när vi anlände. Herren i 1K (jag i 1A) och jag frågade snällt, och simsalabim så fick vi samma hjälp som Concorde. Detta har jag även fått på T4 med LX vid flera tillfällen i LX First.

Prova gärna själv om ni kan. Concorde tipp är mycket bra; rea pris till NYC för 16-18tkr, sen en Avios uppgradering.

Intresant, bra skrivet och inspirerande!

Kul med transfer med helikopter. Tack för det tispet!
Fråga; bokning av just helikopter JFK -> downtown; rek. firma? Ung. kostnad??

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen