De här planerna har ju diskuterats i flera trådar, men inte särskilt lätthittade (om Brommas nerläggning, SAS inrikes till T5, etc). Nu när det har kommit upp lite mer information kanske det kan vara relevant att lägga in en dedikerad tråd i ämnet.
Här är det som jag inte har sett förrän nyss, och ej heller sett i forumet:
1, Skiss på nya piren: Ny pir - Swedavia Extranet - tre stora brygghus som kan hantera två små eller ett stort plan samtidigt. Som uppföljning kommer fyra nya på andra sidan senare.
2, Bredare gång mellan pir A och B, med rullband: T5 2050 - Swedavia Extranet - Äntligen!
3, Ny säkerhetskontroll i T5: Frågor och svar - Swedavia Extranet - "Den gemensamma säkerhetskontrollen kommer att byggas mittemot incheckningsdiskarna i terminal 5, från incheckningsdisk 45-81. Det innebär att flera av servicekontoren för flygbolagen och marktjänstbolagen kommer att erbjudas en ny plats." Här är jag lite förvirrad och förstår inte riktigt precis hur det är tänkt att det ska se ut. Men det kanske kommer mer om det senare.
Lite mer information om uppgradering av bagagesystemet etc finns på: Projektinformation - Swedavia Extranet
Om jag inte minns fel så skulle väl pir F anpassas för A380 genom b.la. trearmade bryggor på en av gaterna ganska snart enligt Arlanda bygger om för världens största plan - P4 Stockholm | Sveriges Radio
Dock är det inget jag ser i projektplanen och undrar om det är någon som vet mer om detta? Har det blivit ändrat eller är det i princip "klart" att det inte togs med i projektplanen?