Senaste nytt

Arlanda snart redo att ta emot Airbus A380

Flying P

Medlem
Thai körde A380 till Osaka i våras också.

En slingning med A380 till Arlanda ca två gånger i veckan känns väl inte orimligt.
 

palmen

Moderator
Thai körde A380 till Osaka i våras också.

En slingning med A380 till Arlanda ca två gånger i veckan känns väl inte orimligt.
Hur ska de fylla upp business och first kabinen? Är väl generellt väldigt få som är villiga att betala för detta på ARN-BKK. Att sälja mestadels economy-biljetter på denna rutt känns inte så ekonomiskt om planet kan gå en annan rutt där underlaget är betydligt bättre.
 

Flying P

Medlem
Hur ska de fylla upp business och first kabinen? Är väl generellt väldigt få som är villiga att betala för detta på ARN-BKK. Att sälja mestadels economy-biljetter på denna rutt känns inte så ekonomiskt om planet kan gå en annan rutt där underlaget är betydligt bättre.
Som nämnts tidigare skulle en eventuell tvåklasskonfiguration lösa det.
 

Matsson

Medlem
Och vad gäller Aftonbladet fungerar den alldeles utmärkt som fnöske i min vedbastu, dessutom tror jag faktiskt att TG kan få ekonomi på 380 till ARN ev varvat med CPH. Tillräckligt många pax som routar via IST DXB och DOH för att Thai skall kunna ta marknadsandelar nog att fylla planet.
 

Carl

Medlem
Mitt tips är EK. Har svårt att se varför Thai skall bygga om ett så pass nytt flygplan för att sätta in det på Skandinavien. Får inte riktigt ihop kalkylen.
Drömmen vore dock SQ...
 
Toppen