Senaste nytt

Arlanda snart redo att ta emot Airbus A380

Flying P

Medlem
Mitt tips är EK. Har svårt att se varför Thai skall bygga om ett så pass nytt flygplan för att sätta in det på Skandinavien. Får inte riktigt ihop kalkylen.
Drömmen vore dock SQ...
Möjligheten finns ju att det är andra marknader som skulle bära sig med A380 i slinga med Skandinavien. Dvs Skandinavien blir ett komplement till den verkliga destinationen.
 

Voyageur

Medlem
Gissar att du inte gjort speciellt manga long haul fran CPH i premiumkabin med varken SQ, EK eller QR... Da dessa brukar vara valdigt valfyllda!

Tror absolut det finns en efterfrågad marknad för Business på longhaul från Arlanda. Dock tror jag First är ett dött område i Jantelagslandet.
 

Flying P

Medlem
Absolut. De F resenärer som finns i Skandinavien är vana med och accepterar en anslutning i Europa innan de går på sitt longhaulplan.
 

Axelzon

Medlem
Tror som @Carl .. EK/Emirates utvidgar Skandinavien, först Kastrup och sedan Stockholm/Arlanda.. Men det är ju så klart gissningar/spekulationer precis som @Flying P och @Dreamliner787 skriver.. Tror att Kastrup får sin andra A380 linje innan Stockholm/Arlanda får sin första !!
 

Fredde18

Medlem
Någon initierad på Flygtorget (hm, källkritik jag vet...) påstår att Norweigan sätter in A380 till JFK i morgon från Arlanda. Jag kan se om man gör en provbokning på avgången att den utförs av HiFly så det är väl inte helt otroligt. Blir det första officiella linjen med A380 trafik från Arlanda då? Även om det bara är för en dag :p
 

Nemo

Medlem
Bra framförhållning iallafall
84f852e88b8429b92f67920556180133.jpg

Någon initierad på Flygtorget (hm, källkritik jag vet...) påstår att Norweigan sätter in A380 till JFK i morgon från Arlanda. Jag kan se om man gör en provbokning på avgången att den utförs av HiFly så det är väl inte helt otroligt. Blir det första officiella linjen med A380 trafik från Arlanda då? Även om det bara är för en dag :p
 
Toppen