Senaste nytt

Arlanda kan vara den sämsta flygplatsen i "moderna Europa"

Till vänster om trappan finns en bred ramp ner till nedre parkeringen.

Fråga: Är det nytt att hämta/lämna parkeringen även är en del av P56? Jag hade gärna promenerat dit upp för att bli hämtad istället för att vara tvungen att beundra kaoset på det riktig hämta/lämna. Man tappar hoppet i mänskligheten när man ser på det som sker där.
Du kan ju stå i alla parkeringshus för samma pengar som på Hämta/Lämna. P53 är min absoluta favorit både för det (och generellt). Snabbast både in (via hiss upp till Fast Track) och ut.

Du kan ju stå i alla parkeringshus för samma pengar som på Hämta/Lämna. P53 är min absoluta favorit både för det (och generellt). Snabbast både in (via hiss upp till Fast Track) och ut.
Eh, betala gör man om man parkerar. Jag brukar få skjuts och då står bilen still 5 sekunder. Vill bara slippa bommar och strul. Vill bara veta om det är bom-fritt på den nya delen brevid P56, så man slipper det tramset.

Eh, betala gör man om man parkerar. Jag brukar få skjuts och då står bilen still 5 sekunder. Vill bara slippa bommar och strul. Vill bara veta om det är bom-fritt på den nya delen brevid P56, så man slipper det tramset.

Hämta/lämna sidan om P56 är inte ny och har aldrig haft bommar. Dock väldigt rappa p-vakter och polisen är där konstant och tar folk på handikapplatserna, även de som
”Ska bara”. Så bara att köra in.

EDIT: Såg nu videon på Instagram. Är alltså busstorg på gamla avlämningsparkeringen, trappa ned och direkt till checkin. Jag är nöjd. Icke-SAS är inte optimalt men ändå en förbättring från T4, om man inte reser med någon som hade check-in där.
På totalen känns det lite som jämnt skägg,
För dagens resenärer med handbagage som kommer med buss och ska flyga från C,D och eventuellt E var det väldigt smutt att gå in genom T4
Nu får de gå en rejäl promenad sålänge de inte kommer med flygbussrarna/Flix!

Vem kunde tro för 5 år sen att det skulle bli en ”genväg” att åka via T2 för att flyga från c-piren om man ankommer med SL och har handbagage? :)

På totalen känns det lite som jämnt skägg,
För dagens resenärer med handbagage som kommer med buss och ska flyga från C,D och eventuellt E var det väldigt smutt att gå in genom T4
Nu får de gå en rejäl promenad sålänge de inte kommer med flygbussrarna/Flix!

Vem kunde tro för 5 år sen att det skulle bli en ”genväg” att åka via T2 för att flyga från c-piren om man ankommer med SL och har handbagage? :)
Men de låter ju som att övriga bussar på sikt också ska stanna där?
(Hur de ska rymmas vete fan, men…)

Instämmer annars med grundproblemet, placeringen av nya säkerhetskontrollen är fokuserad på en icke-existerande G-pir, och speciellt C och D hamnar i riktigt dålig position för ingen nytta.
Det är synd att det krävde stängning av security vid T4 för att denna ändring skulle ske.

Men det är inte 1. April idag, va? :D
Nej men helt ärligt, bra nyheter detta. Kommer de ta mitt förslag och konvertera drop-off parkeringen till busstorg?
Den var avstängd i onsdags, går inte köra in där längre, all hämta/lämna sker nere vid tunneln nu. Känns ju troligt att bussarna ska ankomms där istället.

Jag bedömer det som ca 300 meter promenad tills du är vid säkerhetskontrollen inklusive en trappa utan möjlighet till hiss/rulltrappa.
Njae, man går ner i tunneln (den orangea), där finns det 4 hissar som kommer upp exakt vid säkerhetskontrollen. Är under 100 meter att gå från där lämna låga tidigare.

Den var avstängd i onsdags, går inte köra in där längre, all hämta/lämna sker nere vid tunneln nu. Känns ju troligt att bussarna ska ankomms där istället.
Japp, Arlandas intranät bekräftar, och den videon på Instagram.:

1761291677776.png

Till vänster om trappan finns en bred ramp ner till nedre parkeringen.

Fråga: Är det nytt att hämta/lämna parkeringen även är en del av P56? Jag hade gärna promenerat dit upp för att bli hämtad istället för att vara tvungen att beundra kaoset på det riktig hämta/lämna. Man tappar hoppet i mänskligheten när man ser på det som sker där.

Intressant frågeställning som tillkommer nu också är om "Lämna-parkeringen" försvinner helt eller bara "kompletteras" med busstrafik!
Det känns inte som det riktigt finns kapacitet på parkeringen där man tappar hoppet i mänskligheten :)

Toppen