Sir Karlsson
Medlem
Landade idag på C43, det tog 21 minuter att gå till flygbussen via T5, om gamla utgången funnits hade väl dessa 150 meter och tagit max 2 minuter men som kompensation fick jag 2100 steg 
Schysst deal!Landade idag på C43, det tog 21 minuter att gå till flygbussen via T5, om gamla utgången funnits hade väl dessa 150 meter och tagit max 2 minuter men som kompensation fick jag 2100 steg![]()
Synd att det inte var 2100 miles/baspoäng.Landade idag på C43, det tog 21 minuter att gå till flygbussen via T5, om gamla utgången funnits hade väl dessa 150 meter och tagit max 2 minuter men som kompensation fick jag 2100 steg![]()
Vad blir tiden om du landar på E-gates och tar Arlanda Express då?CPH även här överlägset. Landar man på B-gater kan man lätt hinna med ett Öresundståg inom 10 min, om man bara har handbagage.
CPH även här överlägset. Landar man på B-gater kan man lätt hinna med ett Öresundståg inom 10 min, om man bara har handbagage.
Bara ta bort "kan vara" ifrån tråd titeln.
Nytt exempel, flög SAS ifrån LHR till ARN, när man klivit av kommer passkontroll. Man leds i en small gång runt en hörn där en enorm kö ifrån tidigare Air China plan osv har skapats. Skulle gissa 70% på LHR flighten har EU pass, men man fastnar i kön innan man rundat hörnet och kan inte smita före till EU passkontroll. Det står en stressad kvinna runt hörnet och försöker lotsa folk rätt, samt stoppa köerna att spåra ur i den inte så rymliga lokalen. Utöver detta verkar rutinen i att hur man förhör icke EU passhållare ändrats, så det tar otrolig tid för varje person att passera. Återigen underkänt.
Å andra sidan, om man nu har incheckat bagage spelar det inte så stor roll att man fastnar 45 min i passkontrollen, då väskan ändå tar 45 min i princip varje gång. Det är Arlanda och terminalen för domestic flighter i Manilla som ligger ungefär lika i min ranking..