Senaste nytt

Arlanda kan vara den sämsta flygplatsen i "moderna Europa"

Jannes

Medlem
Till Arlandas försvar: Hissen man kan ta upp från Drop-off parkeringen (varför dessa jävla trappor dock!) direkt till avgångshallen är smooth.

Låt bussarna stanna ungefär där, och låt Fast Track skippa Tax-freen så är många saker förlåtna.
 

Hachans

Medlem
Till Arlandas försvar: Hissen man kan ta upp från Drop-off parkeringen (varför dessa jävla trappor dock!) direkt till avgångshallen är smooth.

Låt bussarna stanna ungefär där, och låt Fast Track skippa Tax-freen så är många saker förlåtna.

Ja, varför man inte stängt av dropoff och kör busstrafiken där (åtminstone Swedavias egna bussar) är också obegripligt. Öppna något av garagen för korta parkeringar istället.

Fast det kanske förstör polisens favoritplats att ta dyra bilar. Handikapparkeringen utanför brukar ofta locka till sig både umätningar och beslag av diverse prylar.
 

igelkotten

Medlem
Till Arlandas försvar: Hissen man kan ta upp från Drop-off parkeringen (varför dessa jävla trappor dock!) direkt till avgångshallen är smooth.

Låt bussarna stanna ungefär där, och låt Fast Track skippa Tax-freen så är många saker förlåtna.
Rookie att använda drop-offen ;) jag lämnar av passagerare på pickup istället så de slipper trapporna och jag slipper skämmas över upplägget för mina utländska gäster.
 

Dawes

Medlem
Icke populär åsikt från en minoritet, men jag har faktiskt inga problem med Arlanda :cool:

Det kan bero på att,
- Jag ofta flyger ut från SDL (när det väl går ett flyg) och anländer ARN utan att behöva gå igenom den skärseld som den lokala befolkningen tvingas utstå. På SDL har vi inte mycket löpmeter att avhandla och det är oftast samma person som står i säkerhetskontrollen, serverar en kaffe i kiosken (om den är öppen) samt sedan mer eller mindre rattar skeppet söderut :p.
- De få gånger som jag utgår från ARN så är jag allt som oftast på plats dagen innan, tar en hotellnatt, har all tid världen och bara flyter runt.

Däremot CDG, som jag tror nämnts tidigare, fransk ingenjörskonst när den är på topp... :eek:
Nu har jag bara ett enda besök där så jag tänker att det heller inte står för någon direkt kvalificerad bedömning.
 

Jannes

Medlem
Rookie att använda drop-offen ;) jag lämnar av passagerare på pickup istället så de slipper trapporna och jag slipper skämmas över upplägget för mina utländska gäster.
Jag har lättare att äska drop-off än pick-up av min bättre hälft pga det absoluta kaoset som brukar uppstå på pick-up. Faktiskt, jag borde föreslå att hämtas på drop-off så går det smidigare… #såjävlasmåkriminell

Folk är helt dumma i huvet på pick-up, man hade kunnat filma en realityserie bara med händelserna där.
 

Hachans

Medlem
Jag har lättare att äska drop-off än pick-up av min bättre hälft pga det absoluta kaoset som brukar uppstå på pick-up. Faktiskt, jag borde föreslå att hämtas på drop-off så går det smidigare… #såjävlasmåkriminell

Folk är helt dumma i huvet på pick-up, man hade kunnat filma en realityserie bara med händelserna där.

De filmar en reality där! Serien heter Gränsbevakarna och äger oroväckande ofta rum på den parkeringen.
 

Rickard_O

Medlem
CPH A30 är såklart lååångt borta. Men - det är inte ofta du åker SAS därifrån. Till och med AAR flighterna verkar gå från E-gate numera. De sista A-gaterna är tarmac boarding och oftast med obskyra bolag. T.o.m. Finnair (en HPLCC High Price Low Cost Carrier ;) ) brukar hålla sig till A17 typ, även om jag någon gång åkt deras E90 från A30 typ. Resenärsflödet för en SAS-passagerare är i de flesta fall mycket enkelt (grön linje)

Dessutom - bolagen som använder A-gate mest har också Terminal 2 som check-in. Security har en T2-sida. Som också släpper ut passagerarna när B-piren. Deras lounger är i T2-delen.
Hade det varit Swedavai som styrt Kastrup hade röd linje gällt för "priority" passagerare.
Visa bifogad bild 153349
Försökte mest va lite raljant då ingen flygplats är perfekt!
Men visst är fördelen med egen säkerhetskontroll rakt in i loungen väldigt trevligt!

Men rent generellt så tycker jag att jag oftast får gå lika mycket på CPH som ARN, men sen flyger jag en bråkdel av er andra också!

Men det etsade sig fast på minnet när jag flög ATR till Gdansk från A30ish någonstan efter en ofrivillig övernattning.
Har även landat där ute någon gång också, brukar ju stå typ Air Greenland och andra konstiga saker där ute!
 
Toppen