Senaste nytt

Arlanda kan vara den sämsta flygplatsen i "moderna Europa"

Davvelavve

Medlem
Om man landar på T4, kommer man airside då?

Har en utmaning nästa vecka med 40 min byte med ett visst ökänt flygbolag (som passar en students plånbok). Landar alltså på terminal 4 och avgår från terminal 4 och man vill ju inte gå genom säkerhetskontrollen då.
 

011430121

Medlem
Om man landar på T4, kommer man airside då?

Har en utmaning nästa vecka med 40 min byte med ett visst ökänt flygbolag (som passar en students plånbok). Landar alltså på terminal 4 och avgår från terminal 4 och man vill ju inte gå genom säkerhetskontrollen då.
Japp, de har inte ändrat något sedan det var inrikesterminal.
Tar nog högst 4 minuter att gå från Gate 32 till den som ligger längst ut Gate 44.
Trevlig resa!
 

Delayed

Medlem
OT kan en del tycka men på något sätt tycker jag min fråga passar till denna tråds rubrik. :rolleyes:

Jag ankommer Arlanda och ska bo en natt på Radisson Blu Arlandia Hotel. Har jag fattat rätt angående hur jag tar mig dit? Så här har jag fattat det.

Antag att jag råkar landa på gamla inrikes/T4. Då går jag först airside på (trasiga) gångband till femman där jag hämtar bagage och går ut till landside via det gamla vanliga tullfiltret. Sedan går jag "samma" väg tillbaka fast nu landside via Sky City och denna gång utan gångband. När jag kommer tillbaka till T4 går jag ut och tar bussen P3 Alfa från busshållplats 3 vid T4. Så enkelt och smidigt har jag tyckt mig förstå att det är numera. Stämmer det.

Eventuella ironiska antydningar beror helt på underdosering av morgonkaffe.
 

Tomas E

Medlem
OT kan en del tycka men på något sätt tycker jag min fråga passar till denna tråds rubrik. :rolleyes:
Fast det du beskriver är väl inte ens i närheten av den längsta flygplatspromenad man kan drabbas av i Europa? T.ex. Schiphol, Frankfurt eller Kastrup bjuder väl allt som oftast på mer?
 

Delayed

Medlem
Fast det du beskriver är väl inte ens i närheten av den längsta flygplatspromenad man kan drabbas av i Europa?
Nej absolut inte men utifrån sina förutsättningar lyckas lilla Arlanda få till en rätt rejäl promenad kan jag tycka. :mad: Sen har jag inte samma koll på många andra flygplatser så där kan jag säkert luras till "rundgång" utan att riktigt fatta det. :(
 

marbe166

Medlem
Fast i det här fallet överväger fördelarna betydligt. Att som transferpax utrikes-inrikes eller v.v. slippa att gå landside, med tillhörande säkerhetskontroll, är ett signifikant lyft som gjort Arlanda till en betydligt effektivare flygplats. Sen att det är hål i huvudet att bara ha bussar vid gamla T4 är en annan sak.
 

Delayed

Medlem
Fast i det här fallet överväger fördelarna betydligt. Att som transferpax utrikes-inrikes eller v.v. slippa att gå landside, med tillhörande säkerhetskontroll, är ett signifikant lyft som gjort Arlanda till en betydligt effektivare flygplats.
Håller fullkomligt med! Och med lite tur behöver man inte gå alls utan kan hålla sig inom samma terminal.

Sen att det är hål i huvudet att bara ha bussar vid gamla T4 är en annan sak.
Håller även här fullkomligt med. Vad ha hänt med busshållplatserna direkt utanför ankomsthallen T5? Uppfattar det som att de är borta men varför?
 
  • Gilla
Reactions: hco
Toppen