henke12
Medlem
Helt enig!!Men i allmänhet så måste Swedavia fixa detta med bussarna, det är inte rimligt som det är nu.
Det ”värsta” är ju att det finns en fin bilväg typ vid ”lämna-parkeringen” förbi T5
Helt enig!!Men i allmänhet så måste Swedavia fixa detta med bussarna, det är inte rimligt som det är nu.
Helt enig!!
Det ”värsta” är ju att det finns en fin bilväg typ vid ”lämna-parkeringen” förbi T5
Visa bifogad bild 163845
Swedavia måste ha anställt några gamla övertaliga sas-kommunikatörer. Det är ungefär lika glasklart som en sas kampanj.Terminal 4 existerar fortsatt innan säkerhetskontroll, men så fort du gått igenom den är du på T5 och vid C gates.
Är inte superlångt att gå från bussarna men tycker bara att det har blivit rörigt nu med trafiken.Skulle bara bussarna kunna stanna vid terminal 5 så skulle jag i alla fall tycka att det är okej. Smitvägen funkar bra för mig som ofta har avgång från E gate.
Terminal används rätt ofta landside för navigering till rätt incheckningsdiskar, även där det sitter ihop på andra sidan (precis som på Kastrup t ex). Och det är det som flygbolagen vet hur de skriver in på biljetterna, så det är inte bara att skylta om till "incheckningsområde" på byggnaderna och hoppas på att besökare kan hitta till rätt busshållplats, tågplattform, eller taxi-dropoff.Swedavia måste ha anställt några gamla övertaliga sas-kommunikatörer. Det är ungefär lika glasklart som en sas kampanj.
Well,Är inte superlångt att gå från bussarna men tycker bara att det har blivit rörigt nu med trafiken.
![]()
Ja, det som hände mig var att jag skulle flyga med Norwegian från "terminal 5" vilket jag såklart tolkade som att planet skulle avgå från gamla terminal 5. Så jag fick gå från T4 till security i T5 och sen hela vägen tillbaka, istället för att bara gå in i T4.Terminal 4 existerar fortsatt innan säkerhetskontroll, men så fort du gått igenom den är du på T5 och vid C gates.
Oftast är det LCC bolagen som avgår där borta men händer då och då att SAS hamnat där med.
Arlanda T5 har nu C, D, E, F gater. Gamla gate 1-10 är E, 11-20 är D och gamla T4 är C.
Var uppmärksam på att samma gatenummer finns både i C och F. Blir väldigt långt om man går till fel bokstav.
Man kunde dock lösa en hel del av det med bättre skyltning på plats (utanför security direkt vid ingångarna).Terminal används rätt ofta landside för navigering till rätt incheckningsdiskar, även där det sitter ihop på andra sidan (precis som på Kastrup t ex). Och det är det som flygbolagen vet hur de skriver in på biljetterna, så det är inte bara att skylta om till "incheckningsområde" på byggnaderna och hoppas på att besökare kan hitta till rätt busshållplats, tågplattform, eller taxi-dropoff.