Senaste nytt

Apple Pay

Jag tolkade i alla fall det som ett väldigt gott tecken, och jag tror inte att informationen skulle ligga där om det inte vore någorlunda säkert.

För mig som inte är insatt i Apple pay, innebär det här att på ställen som inte tar Amex men Apple pay kan man nu betala med Amex via Apple och få sin spend+poäng?

För mig som inte är insatt i Apple pay, innebär det här att på ställen som inte tar Amex men Apple pay kan man nu betala med Amex via Apple och få sin spend+poäng?

Är du säker? Betalningen antar jag i läget med ApplePay går från från Apple till handlaren. Relationen till Amex blir ju Amex betalar till Apple.
Nej set funkar inte riktigt så skulle jag tro. Apple genererar upp ett digitalt kort på din mobil bara. Apple Pay Cash är dock en helt annan sak.

Kommer under våren till American Express.

Man har dessvärre ändrat på hemsidan nu. :(

”Vi för diskussioner med Apple i denna stund och målsättningen är att under 2018 kunna ansluta våra kort till ApplePay. När planerna är fastlagda återkommer vi med mer information.”​

Trist att det ska vara så oerhört segt. Likaså väntar jag på att SEB kort ska ansluta, men inte heller därifrån får man mer konkreta besked.

Toppen