Senaste nytt

Apple Pay

Den 24 oktober har det gått 1 år sedan det kom till Nordea, och jag har en misstanke Nordea fick en deal med Apple om ensamrätt i ett år (ja, förutom några andra små aktörer).

Jag hoppas att det kommer till AmEx då!

Följande står på AmEx sida (vad det nu är värt):
Vi för diskussioner med Apple i denna stund och målsättningen är att under 2018 kunna ansluta våra kort till ApplePay. När planerna är fastlagda återkommer vi med mer information.

Går nog inte beskriva hur mycket jag uppskattar Apple Pay. Jag har sedan länge aldrig plånbok på mig förutom vid tillfällen då jag ska ut på krog eller liknande, om ens då alla gånger... Hade jag bott i Sverige hade jag varit otroligt irriterad på hur segt det går, men å andra sidan kom ju kontaktlösa kort många långa år efter Storbritannien, så svenska banker kanske kör samma långsamma takt här med.

Går nog inte beskriva hur mycket jag uppskattar Apple Pay. Jag har sedan länge aldrig plånbok på mig förutom vid tillfällen då jag ska ut på krog eller liknande, om ens då alla gånger... Hade jag bott i Sverige hade jag varit otroligt irriterad på hur segt det går, men å andra sidan kom ju kontaktlösa kort många långa år efter Storbritannien, så svenska banker kanske kör samma långsamma takt här med.

Fick skämmas när bartendern i Australien för något år sedan undrade om mitt kort var contactless och jag fick svara nej på den frågan.
Märkligt att vi ska ligga så långt efter med detta.

Den 24 oktober har det gått 1 år sedan det kom till Nordea, och jag har en misstanke Nordea fick en deal med Apple om ensamrätt i ett år (ja, förutom några andra små aktörer).

Jag hoppas att det kommer till AmEx då!

Rikskuponger har ApplePay också. Enda anledningen till att jag inte låter mitt Amex gå varmt på lunchen :D

Fredrik Sauter, Country Manager för Amex I Sverige, har hintat om att ApplePay är påväg till Amex. Bara att hålla tummarna!

Toppen