Senaste nytt

Apple Pay

Observera att hela artikeln verkar bygga på den där Facebook-kommentaren. Jag ser en viss risk i att man har lagt för mycket vikt på den kommentaren.
DA4121B3-F41A-4336-9BB4-8E7D383EA45E.jpeg

SEB har numer en landningssida om Apple Pay!
I sommar lanseras Apple Pay till alla SEB-kort. Apple Pay är ett säkert och snabbt sätt att betala på i butiker, i appar och på nätet med hjälp av din iPhone eller Apple Watch. Du ansluter ditt kort och använder sedan Apple Pay för att betala i butiker där du kan göra kontaktlösa betalningar.

Mer information om lanseringen kommer framöver – håll utkik.

Mycket lovande! :D

"Apple Pay kommer först att erbjudas i Sverige, både på bankens debet- och kreditkort samt Eurocard i Norden, varefter utrullning sker till SEB Korts övriga kunder. Apple Pay kommer också att erbjudas av SEB i Baltikum, säger Niklas Magnusson, pressansvarig på SEB, till Realtid"

Efter kritiken i Realtid: Nu inför SEB stöd för Apple Pay | Realtid.se - Kapitalmarknad, finansiering, strategiarbete & fondförvaltning

Det nämns till och med Curve som vanlig "workaround" i artikeln. Verkar vara mer mainstream i Sverige än vad jag trodde.

"Apple Pay kommer först att erbjudas i Sverige, både på bankens debet- och kreditkort samt Eurocard i Norden, varefter utrullning sker till SEB Korts övriga kunder. Apple Pay kommer också att erbjudas av SEB i Baltikum, säger Niklas Magnusson, pressansvarig på SEB, till Realtid"

Efter kritiken i Realtid: Nu inför SEB stöd för Apple Pay | Realtid.se - Kapitalmarknad, finansiering, strategiarbete & fondförvaltning

Det nämns till och med Curve som vanlig "workaround" i artikeln. Verkar vara mer mainstream i Sverige än vad jag trodde.
Goda nyheter!

off topic: Skum artikel i Realtid, varför är det relevant vad rektor på Malmö Yrkeshögskola tycker om SEB:s banktillstånd? Han är inte mer än en irriterad privatperson, likt oss andra, i det här avseendet. Det är även han som nämner Curve, så det blandat med hur fruktansvärt arg han verkar vara, så gissar jag på att han är en frequent flyer som kanske t.o.m. är medlem här ;)

Jag använde SAS MC genom Apple Pay när jag betalade för lunchen idag, nu drar mina medarbetare och kollegor en lättnadens suck då de numer slipper höra mitt eviga i-lands gnäll om att SAS MC inte fungerar i Apple Pay och hur besvärligt det är att behöva bära med sig det fysiska kortet år 2022.

Toppen