Senaste nytt

Apple Pay

Jag använde SAS MC genom Apple Pay när jag betalade för lunchen idag, nu drar mina medarbetare och kollegor en lättnadens suck då de numer slipper höra mitt eviga i-lands gnäll om att SAS MC inte fungerar i Apple Pay och hur besvärligt det är att behöva bära med sig det fysiska kortet år 2022.

För mig blir det faktiskt ingen skillnad, eftersom jag fortfarande kommer använda Curve via Apple Pay ‍♂️

samt Eurocard i Norden,
Fr.o.m idag går det att lägga till nästan samtliga SEB-kort
Och nu fick jag ett "officiellt" besked om detta via mail.
Screenshot from 2022-05-13 11-46-00.png

Vill köpa ett Suica kort inför kommande resa till Japan. Det gick hur smidigt som helst för mig att lägga till via Plånboken och det debiterades mitt Amex som ligger inlagt för betalning

Gjorde om samma processdur med dottern (13 år) och betalningen går inte igenom. Har lagt in mitt Amex och Curve, inget fungerar inte hennes eget Skandia Debit kort heller.

Tips på hur jag löser betalning via Apple Pay med dotterns telefon?

Tips på hur jag löser betalning via Apple Pay med dotterns telefon?
Ur Apples FAQ:
...To add a new Suica or PASMO card, you need an eligible payment card in Apple Wallet...

Förmodligen behöver dottern betalkort inlagd i Apple Wallet i hennes mobil, om det inte redan är fixat.

Har lagt in mitt Amex och Curve samt hennes eget Skandiakort. Inget går att få igenom köper via. Medges ej och ingen förklaring varför.
Att namn på köparen och namn på kortet ska överensstämma kan vara ett krav i vissa system.

Är hennes eget kort ett elektroniskt kort eller ett riktigt Visa eller Mastercard? Är det öppet för utlands/Internetköp?

Att namn på köparen och namn på kortet ska överensstämma kan vara ett krav i vissa system.

Är hennes eget kort ett elektroniskt kort eller ett riktigt Visa eller Mastercard? Är det öppet för utlands/Internetköp?
Ett fysiskt debit kort kopplat till VISA, men blir ett digitalt när man lägger in det i Apple Pay (står meddelande från Skandia). Har öppnat regionspärren för Asien men det fungerade inte ändå. Vid ett nytt försök så gick köpet igenom med mitt Amex som jag lagt till så allt frid och fröjd just nu. Förstod aldrig riktigt varför det nekades så många gånger igår och sedan plötsligt gick igenom idag?!? Bara glad att det fungerar så får vi hoppas att det blir så smidigt som jag har tänkt mig nu när vi har digitala SUICA-kort i Japan.

Någon som vet hur jag kan lägga in mitt SAS MC Premium i Apple Pay på min jobbtelefon (som inte har mobilt bankid)?
Provat att lägga till det manuellt via telefonens inställningar istället för EBMC-appen? Då borde du kunna identifiera dig på din andra telefon tror jag

Toppen